Call of Duty: Vanguard (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Sledgehammer, Treyarch en Raven
Uitgegeven door Activision

Met Vanguard keert de Call of Duty-serie wederom terug naar de historische setting van de Tweede Weredloorlog. Vecht dit keer op alle Fronten, van het Europese en Russische strijdtoneel tot aan de Afrikaanse en Aziatische campagnes. Beleef de oorlog door de ogen van vier soldaten, ieder gebaseerd op echte personen, en probeer de verschillende slagvelden te overleven. Het spel krijgt, op release, twintig multiplayermaps, waarvan er zestien zijn ontworpen voor zes-tegen-zes gevechten en vier voor twee-tegen-twee campagnes.

avatar van AdrievMer86
Had de closed (2vs2) en open beta (8vs8 team deathmatch bijv.) op ps5 gespeeld. En open beta ook op pc gespeeld via battle.net op pc.
Ja de online mp is prima te doen, al moet je wel hetzelfde verwachten als de vorige keren.
Ja het is een WW2 setting en dat is precies hetzelfde als met COD WW2. De singleplayer was prima te doen, al was de online mp leuk voor eventjes.
Het is zo apart dat COD online mp's na 2 jaar vaak volledig leeg zijn. Ja alleen COD world at war word nog steeds volledig via steam gespeeld en dat is dan ook een geweldige online mp shooter samen met de zombie modus en campagne.
De controls van tegenwoordige COD's vind ik nog steeds vreemd aangezien mensen met controllers volledig autobot/auto-aim systeem hebben en dat maakt het zelfs nog gemakkelijker dan muis en toetsenbord.
Dit had ik zelfs meegemaakt sinds modern warfare 2019 en dit vind de pc community totaal niet leuk wat ik persoonlijk terecht vind.
Ja deze COD schaf ik niet aan tenzij de Single-player campagne minimaal 8 uren is.

je kan merken dat losse COD wel aan het doodbloeden is ... er is echt letterlikj 0 buz zroidn de game. Het is of Warzone of Battlefield.

Rujar schreef:

Ja, waarom zou je dit halen voor de multiplayer als je Warzone gratis kan spelen?

Ik speel overigens geen enkele CoD online, dat terzijde. Ik wil dit wel spelen voor de campaign, maar wel voor een zacht prijsje over een jaar ofzo.

Nou, ik speel bijv veel liever de MP van COD dan Warzone

Vind sowieso wel leuk dat er word teruggegrepen naar WW2, dus ook zin de SP.

Vorige COD beviel me ook best, na een zeer lange COD pauze! Was de serie echt beu.

avatar van jellecomicgek72
De covers voor deze serie worden ook steeds inspiratielozer zo te zien.

Warzone is battle royaal. Ik vind dat niet echt een leuke modus. Zou daarom ook eerder kiezen voor deze game als het niet die WW2 shit zou zijn.

avatar van AdrievMer86
Niet deze game kopen als je verzamelaar bent! fysieke release is crap.
Je hebt altijd internet connectie nodig, je moet singleplayer campagne apart downloaden en 1 of andere manier werkt dat niet voor mij. Krijg: Content not available.
Dus kan geen campagne spelen. En daarnaast heb je ook nog een activision account nodig. Wat een gedoe.

AdrievMer86 schreef:
Niet deze game kopen als je verzamelaar bent! fysieke release is crap.

Dat accountgedoe is vreselijk ja, had ik vorig jaar met Modern Warfare ook. Schandelijk om zo je product te verkopen inderdaad.

Een grote download vind ik minder erg, al moest ik toen bij CoD 125 gig ofzo binnenhalen. Dat is inderdaad krankzinnig.

Vind de SP erg sfeervol en geniet ervan. Geluid effecten zijn spot on, verhaal interessant, setting (ww2) dikke plus en muziek erg goed gekozen.

Snel ff de SP door (hoop ik) en dan de MP in

Heb dit spel net gekocht voor de ps4 maar kan die singleplayer niet spelen. Iemand een idee hoe dit kan

starwars321 schreef:

Schijnt dat het komt door gebruik aan schijfruimte (althans op de ps5)

Call of Duty Vanguard campaign locked issue explained • Eurogamer.net

avatar van bettafish14
Eerste indruk van de mulitplayer is ok, mappen zien er goed uit en spelen lekker weg.
Wat ik enorm irritant vind is dat er een soort delay in de bullet travel zit? Ik speelde (en speel nog steeds) hiervoor de mulitplayer van Modern Warfare en daar is dit niet het geval. moet hier enorm aan wennen.

Rujar schreef:

Schijnt dat het komt door gebruik aan schijfruimte (althans op de ps5)

Call of Duty Vanguard campaign locked issue explained • Eurogamer.net

Ja bij mij was het een ander geval dat ik campagne niet kon downloaden.
Had namelijk disc (eu versie) gebruikt met mijn PlayStation usa account in plaats van ps EU account en dus kon ik campagne niet downloaden.
Na 6 uren bezig zijn geweest om usa ps account te ontkoppelen met activision id, een nieuw eu email aan mijn eu ps account te koppelen, was het eindelijk gelukt om campagne te kunnen downloaden.
Geen errors meer met downloaden of account.
Maar wat een omslachtige manier om de campagne te downloaden (en met een fysieke disc release) aangezien de campagne steeds in packs/delen gedownload moet worden.
Ze hadden de campagne op disc moeten integreren zonder enig gebruik van activision account en zonder continu internet. En dat je online mp en zombies dan wel apart moet downloaden bijv.

Dit is de laatste keer dat ik een Call of Duty koop. Tenminste met retail prijs en fysieke releases.
Activision vond ik eindelijk weer goed worden met die tony hawk pro skater remake en crash bandicoot remakes etc. en dan flikken ze dit.
Maar goed, de single-player campagne is in ieder geval goed te doen en de online mp en zombies zijn dan een mooie bonus.
De campagne doet me denken aan medal of honor gecombineerd met wolfenstein en is best goed uitgewerkt.

Vind de multi-player trouwens weer echt dertien in een dozijn.
Het voelt qua online mp jammer genoeg meer zoals COD WW2 aan en niet world at war.
Maar na het uitspelen van de campagne ga ik wel eens wat beter achter de online mp zitten.
Als game verzamelaar erg teleurgesteld over de fysieke disc release vanwege omslachtig gedoe met campagne en account gedoe.
Dus dan maar alles uit het geld zien te halen door middel van online mp veel te spelen.

Zowel de SP als MP onspeelbaar. Continu freeze, zwart scherm en terug naar home scherm (Xbox series X)

Uber frustrerend, alles eraf gegooid en maar weer opnieuw installeren dan.

-marco- schreef:

Uber frustrerend, alles eraf gegooid en maar weer opnieuw installeren dan.

Hoeveel gigabyte kost de installatie van deze CoD game?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hoeveel gigabyte kost de installatie van deze CoD game?

64GB meen ik

avatar van AdrievMer86
De singleplayer campagne vind ik wel echt prima te doen zoals eerder vermeld.
Totaal anders dan bijvoorbeeld de online mp en zombies. Ja logisch met ong. 5 verschillende ontwikkelaars op 1 game.
De zombies zijn matig, al wel te pruimen voor eventjes. Nazi Zombie Army games van Rebellion zijn wel veel leuker.
De online mp heb ik aardig wat van gespeeld en zoals eerder vermeld echt te chaotisch.
Ja de game is natuurlijk net uit en teveel gamers tegelijk online met de game met daarnaast crossplay.
Zelf gebruikte ik vandaag een toetsenbord en muis op de ps5 met ps5 versie van de game.
Via campagne en zombies de gevoeligheid kunnen aanpassen naar eigen smaak en het ging geweldig qua aimen.
Eenmaal in de online mp met gebruik van toetsenbord en muis en goede instellingen, loopt het niet zoals verwacht.
In potjes/matches van 5-10 minuten heb ik wel 30 kills met muis en dan ineens sta ik steeds laatste wanneer het potje voorbij is.
De winnaars zijn steeds PlayStation gasten die alleen maar een controller gebruiken. Ja ik voelde de auto-aiming ook wel steeds tijdens het spelen.
Zelf kan ik niet met controller online games spelen. Ja vroeger wel, nu niet meer.
Voelt allemaal zo ongebalanceerd en dertien in een dozijn. Het is echt typisch Déjà vu COD online mp.

Vind de SP echt wel dope!! Wel heeeel erg kort.

Fonzzz002 (crew)
Ik speel weleens COD met vrienden uit gezelligheid. Geen liefhebber oid, maar met vrienden is het leuk. Bij dit deel is het nu echter 2x voorgekomen dat heel mijn PS4 is vastgelopen en ik niets anders kon doen dan de stekker eruit halen. Dit is bij geen enkele andere game gebeurd. Nogal vervelend. Ik hoop de playstation hier niet mee te beschadigen.