Carto (2020)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / Macintosh
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Sunhead
Uitgegeven door Humble, XD en iam8bit

Carto is een avonturengame die is opgebouwd rond een puzzelmechanisme waarmee je de wereld om je heen verandert. Gebruik deze kracht om mysterieuze landen te verkennen, grappige personages te helpen en Carto te helpen tijdens haar reis naar haar familie. Tijdens een storm verliest Carto haar oma uit het oog. Ze moet haar aangeboren cartografische talenten aanwenden om de wereld om haar heen in kaart te brengen en te manipuleren, als ze haar familie ooit terug wilt zien. Naarmate ze nieuwe 'stukjes' van de wereldkaart ontdekt, kun je de levels zelf vormgeven en ontgrendel je nieuwe routes, puzzels en verhaalmomenten.

avatar van Finidi
Oh, ik zit hier toch een stuk hoger mee dan de bovenstaande berichten. Charmante puzzler met wat mij betreft een inventieve mechanic die ook nog 'ns op een leuke manier gebruik wordt. Maar misschien is dat de geograaf/cartograaf in mij (ik werk in Geografische Informatie Systemen (GIS)).