Hoa (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Platform / Puzzle

Ontwikkeld door Skrollcat
Uitgegeven door PM en CE-Asia

Hoa is een prachtig puzzel-platformspel met adembenemende handgeschilderde kunst, heerlijke muziek en een vredige, rustgevende atmosfeer. Ervaar de magie van natuur en verbeelding en speel het hoofdpersonage Hoa op haar reis door adembenemende omgevingen, terug naar waar het allemaal is begonnen. Navigeer met een scherp oog en los puzzels op door de omgeving te verkennen. Ontspan op het organische ritme en luister naar de subtiele verhalen, terwijl je door eindeloze kleine wonderen wordt aangetrokken. Wees een kind - het is makkelijker en lastiger dan het lijkt.

avatar van legian
Zo dat is wel een heerlijk schattige trailer zeg. Het is dat er al een enorm overschot aan side scrolling puzzel/platformers is. Maar deze gaat toch op het lijstje.

Bij mij ook!

Gemiste kans. Ik dacht afgaande op het cover artword dat het een platform sequel zou zijn op Day of the Tentacle met in de hoofdrol Purple Tentacle en zijn wederom flawloze plannen voor wereldheerschapij met ditto humor. Helaas

avatar van legian
Hoa (bloem in het Vietnamees blijkbaar) was ik alweer vergeten maar ik kwam er gister achter dat deze via Games with Gold te claimen was. Dus maar eens gedaan om na Planet of Lana op te pakken. Vandaag dus maar eens opgepakt en zo'n 2 uur later zat het er alweer op. Mocht je opzoek zijn naar een snel tussendoortje dan is dit perfect. Het geheel ziet er prachtig uit en de sfeer wordt afgemaakt door een geweldige soundtrack. Het is ook een perfect voorbeeld van hoe simpel een verhaal gebracht kan worden en alsnog een impact kan overbrengen.

De gameplay heeft daar richting het einde een ook een rol in. Maar dit is vooral gameplay die functioneel is en niet bijzonder te noemen. We doen geen nieuwe dingen en de term platform/puzzel doen meer verwachten dan wat je krijgt. Gelukkig worden nieuwe functies in hoog tempo gebracht waardoor het geheel nooit te lang gaat duren. Pas aan het einde worden er wat interessante keuzes gemaakt waarbij verhaal en gameplay mooi samenvloeien.

Overall een zeer smakelijk tussendoortje dat het vooral van de sfeer en uitstraling moet hebben. Aanradertje voor de liefhebbers van kleinere simpele games.

Ja leuk tussendoortje maar wel iets te sereen/kalm/rustig. Ziet er verder goed uit en prima sound idd. Laatste level fijne creatieve afwisseling