Greak: Memories of Azur (2021)

Nintendo Switch / PlayStation 5 / Xbox Series X/S / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / RPG

Ontwikkeld door Navegante
Uitgegeven door Team17

Greak: Memories of Azur is een side-scrolling singleplayergame met handgetekende animaties. Je kruipt in de huid van de broers Greak en Raydel en hun zus Adara, en loodst ze door het land van Azur. Om te ontsnappen aan de invasie van de Urlag, bestuur je hen om beurten zodat je hun unieke vaardigheden kunt gebruiken.

De laatste tijd heb ik me in dit spel ingeleefd, en dat laatste is makkelijk door de heerlijke sfeer, die een beetje aan (de comic) Mouse Guard doet denken. Ook de gameplay mechanics zijn best goed uitgewerkt, maar de duivel zit in het detail. Nog even het laatste derde spelen en ik kom hopelijk rap met een beetje uitgebreidere review.

Heb hem vandaag heel eventjes uitgetest (ook maar echt heel eventjes - een 5-10 minuten) omdat hij in de Humble Choice / Monthly zat en ik moet zeggen het oogt echt wel prachtig. Dat sprookachtig sfeertje en ditto muziek zijn werkelijk erg knap. Geen idee hoe het verdere verloop van het spel zit maar het is wel erg uitnodigend moet ik zeggen om vroeg of laat uit de kast te trekken (of in een sale op de Switch te kopen). (vaak gebruik ik de Humble Choice als een soort veredelde Demo bundle - tenzij het om bvb RTS / Graphic Adventures of RTS / World Building games gaat). Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Mooi is het in ieder geval wel.

Tof spel, zeker de moeite om uit de kast te trekken en helemaal door te spelen, zoals ik heb gedaan. Al met al erg tevreden over dit spel. - 3.5 ***1/2 -