Ecco the Dolphin (1992)

Game Boy Advance / Mobile / Nintendo Wii / Nintendo 3DS / PC / Sega CD / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Xbox 360 / PlayStation 3

Ontwikkeld door Novotrade
Uitgegeven door Sega

Ecco de dolfijn leidt een rustig leventje in een baai tot op een dag een enorme storm zijn familie opzuigt. Ecco blijft helemaal alleen achter en zal nu zijn veilige baai moeten verlaten om zijn familie terug te vinden.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Briljant spel voor de Mega Drive. Het zag er echt geniaal uit voor die tijd en de gameplay is erg origineel. Het is ook een erg moeilijk spel, vooral tijdens de latere levels heb ik regelmatig mijn controller door de tv willen gooien, gelukkig kon ik me nog net inhouden .

Remi
Ik heb er wel een paar extra controllers moeten kopen ! Het is inderdaad best een moeilijk, maar ontzettend leuk spel. Ik zag eerst voor de ps2 dit spel ook met een paar andere oude spellen in een spel. Niet gekocht, maar zit er wel aan te denken.

avatar van Brain Stew
Ik weet nog dat ik heel vroeger helemaal overdonderd was van dit spel. En dan vooral de graphics. Ik was alleen wat pixelige MSX games gewend (niets mis mee natuurlijk ).
Vooral even een sprongetje boven het wateroppervlak maken was uniek.

avatar van kArIzMa_TuRk
Dit ziet er leuk uit.. is het een aanrader?

avatar van J.Bell
Ik was hier nooit heel erg gek op, indd omdat het best heel moeilijk was. Wel heel gaaf, de graphics etc.

avatar van metaledje
Ik had de dreamcast versie gespeeld! Wat was dat een prachtig spel zeg. dreamcast blijft nog altijd mooier dan de ps2

avatar van Mega Man
De enige Ecco die ik gespeeld heb was Ecco the Dolphin: Defender of the Future op de PS2. Oorspronkelijk een Dreamcast game. Prachtige game waarbij even lekker kunt relaxen. De soundtrack maakte het paradijs compleet. Met name het nummer Aqua Marine Bay.

[email protected]: was deze versie mooier dan op de Playstation 2? Vreemd.

avatar van metaledje
Ik bedoel eigelijk dat ik de laatste ecco had gespeeld op de dreamcast, ook de titel defender of the future. en verder bijna alle spellen die op de dreamcast verkrijgbaar waren, omdat ik destijds in een game winkel gewerkt hebt, en dreamcast is inderdaad mooier dan de ps2 en de gameplay was ook beter dan de meesten xbox spellen, wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat de dreamcast onterecht is overleden!!! dit is de enige ecco op deze site, ik had moeten vermelden dat het om een andere ecco ging dan deze megadrive titel, maar ik nam aan dat het voor de meesten wel voorliggend zou zijn omdat er maar 1 dreamcast versie is..

Oei, we hebben hier te maken met wel een heel bijzonder spel. Waar je bij de meeste spellen (2D) alleen naar rechts of links kon lopen, kon je bij dit spel een wereld verkennen in vier richtingen!
Dat leverde erg veel moois op, en echte avonturen.

En dan de levels, zo mooi, ach. Het begon allemaal in de vredige lagune, maar dan kwam je in de pre-historie terecht, met de lijpste wezens, en in de ijszee, met een gigantische walvis, in een onderwater ruïne, en in die lijpe gewichtloosheid van dat ruimteschip. Wat een ervaringen. Inderdaad een echte aanrader hoor.:D

Mega Man schreef:

was deze versie mooier dan op de Playstation 2? Vreemd.

Het is helemaal niet vreemd dat de Dreamcast versie er beter uitzag dan op de Playstation 2. Op sommige gebieden was de Dreamcast zelfs superieur ten opzichte van de PS2.

Ecco the Dolphin (Sega Genesis) - Angry Video Game Nerd (AVGN) - YouTube

Hier toch minder enthousiasme. Mij lijkt het ook niet echt denderend. Meestal zijn onderwater levels toch mijn minst favoriete onderdeel. Hier een heel spel dat daar om draait ik bedank even.