Marvel's Guardians of the Galaxy (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Eidos
Uitgegeven door Square Enix

Ga op een wild avontuur in het heelal met deze nieuwe kijk op Marvel's Guardians of the Galaxy. In deze third-person actie-adventuregame ben je Star-Lord en dankzij jouw gewaagde en enigszins dubieuze leiding heb je een zonderlinge groep van onwaarschijnlijke helden overtuigd om met je mee te gaan. Een of andere minkukel (vast jij niet) heeft een aantal rampzalige gebeurtenissen veroorzaakt en alleen jij kunt de onvoorspelbare Guardians lang genoeg bij elkaar houden om een complete interplanetaire meltdown te voorkomen. Gebruik Element Blasters, tag-teamgevechten, dropkicks met jetboots, alles mag. Denk je de boel onder controle te hebben, loopt alles toch nog in de soep. Maar de gevolgen van je acties zorgen er wel voor dat de Guardians altijd op hun hoede zijn.

The First 30 Minutes of Marvel's Guardians of the Galaxy (4K) - YouTube

Het ziet er echt mooi uit, maar dit soort saaie shoot outs die lekker familievriendelijk moeten blijven zijn toch doodsaai? Denk dat ik er na een uur al klaar mee zou zijn. Ben wel fan van de films trouwens.

Het is een blitse poster dat moet gezegd worden.. even de recensies afwachten.

avatar van AdrievMer86
Marvel’s Guardians of the Galaxy Review

Er zijn nu al over de 60 reviews op het internet! check Marvel's Guardians of the Galaxy.
Maar zie dat de game aardig goed is geworden. Mijn pre-order via allyourgames is nog niet verzonden helaas. Nog ff wachten.

Footage ziet er in ieder geval aardig uit. Had ik niet meteen verwacht (na bvb The Avengers, die ik wel eens oppik, maar hooguit voor een 10tje). Lijkt zelfs qua vechtstijl en gebruik van powers en keuzes maken in het verhaal een klein beetje weg te hebben van een Mass Effect Light. Wel eentje die ik op het lijstje zet voor in huis te halen.

Reviews zijn idd positief zo te zien, lineaire single player, geen multiplayer/micro-transacties meuk. Speelduur van rond de 18 uur… klinkt helemaal goed. Nu definitief op de wish list.

avatar van AdrievMer86
Zit nu 2 uren in de game en dit bevalt me wel. Ja ik ben ook bekend met de films en de marvel universe.
Denk dat marvel fans hier de beste lol aan zullen beleven, al zullen casual gamers deze ook leuk vinden.
De humor is exact zoals de films van Guadians of the galaxy en Thor: Ragnarok bijv.
Qua gameplay is het een typisch third person action game. Je bestuurd Star Lord en je kunt andere team members een opdracht geven om een bepaalde actie uit te voeren tijdens battle.
In het begin, tijdens het exploren in je slaapkamer en spaceship, dacht ik gelijk aan de andere Square Enix game: Life is Strange: True Colors. Dus daarin kun je wel gelijk het square enix kenmerk zien.
Maar Eidos heeft goed werk gedaan om de ervaring vergelijkbaar te maken met de films.

Moet alleen wel zeggen dat de performance wat vreemd is op ps5. Ik speel zelf op een 1080p ips, 144hz monitor, game graphics settings op "high performance" en de framerate lagged/hapert soms wat. Hopelijk weten ze het door middel van updates te fixen.

avatar van jellecomicgek72
Het enige minpunt dat ik tot nu toe heb is dat ik het jammer vind dat ze het uiterlijk van Star Lord hebben aangepast. Snap niet helemaal waarom ze dat gedaan hebben maargoed dat mag de pret niet drukken want wat een geniale game is dit zeg. Als je fan bent van de films en van Marvel dan ga je deze game helemaal fantastisch vinden. De humor, actie, de muziek, alles is in deze game terug te vinden. Af en toe zit je echt in zo'n intense battle en dan komt er ineens zo'n heerlijke 80's track voorbij, echt helemaal top dat ze dat erin hebben gedaan. Ik speel de game op de oudste PS4 die er is en zelfs daarop ziet deze game er echt schitterend uit, bizar dat dit nog kan op een 7 jaar oude console.
Ik ga nu snel weer verder met de game want ik ben echt aangenaam verrast hierdoor.
@AdrievMer86 Haha jij ook nog steeds op GamesMeter na al die jaren

Uiterlijk van de karakters is gebaseerd op de comics en niet op basis van de films. Vandaar de verschillen.

mrdig schreef:
Ja ik las het net ookal in wat andere reviews, vandaar dus.

avatar van AdrievMer86
Deze game bevat trouwens veel glitches en bugs. Zit nu in chapter 10 en daar is het heel erg.
In chapter 10 is er een gedeelte waarbij je steeds terug naar af word gestuurd op een berg gedeelte.
Ik kan dus nu gewoon niet verder in de game. Updates please!

avatar van jellecomicgek72
Ik heb tot op heden alleen een aantal keer gehad dat de game eruit vloog, verder niet veel geks meegemaakt eigenlijk, maar dat moeten ze wel gaan fixen. Het is behoorlijk tergend als je lekker in het spel zit en hij knalt hem er een in een keer uit door een of andere vage error.

avatar van jellecomicgek72
Ben inmiddels alweer flink wat verder in de game en nog steeds heb ik bijzonder weinig op deze game aan te merken buiten het feit om dat de game er nog steeds weleens uit knalt. Ik heb gisteren en eergisteren de films van Guardians of The Galaxy weer eens bekeken zo erg zit ik in de sfeer van deze game. De game mag dan zo linear als de pest zijn, mij maakt het eigenlijk allemaal niks uit. Tijd geleden dat ik zoveel plezier aan een game heb beleefd.

jellecomicgek72 schreef:
De game mag dan zo linear als de pest zijn

Zo linear is het anders toch niet, als ik het goed begrijp zijn er meerdere keuzemomenten in het spel waardoor je andere omgevingen / paden in het spel te zien krijgt? Dus al meer dan meer dan de gemmidelde 'lineare' game.

Nou het is zo lineair als wat, je hebt nergens echt alternatieve routes bijv. Maar dat geeft niet want dit speelt als een natte droom. Hele toffe action adventure single player ervaring en een must buy als je fan bent van Marvel / Guardians of the Galaxy. Geweldige graphics/gameplay/verhaal/humor noem maar op, ik bleef maar doorspelen met deze game, zaten een paar late avondjes bij. Deze gaat in mijn eindejaars-lijstje hoge ogen scoren, wellicht zelfs mijn game of the year of Forza Horizon 5 moet daar nog een stokje voor steken. Wel net iets toffer dan bijv een Psychonauts 2 die ook al erg leuk is.

De game heb ik gezien de goede reviews eind oktober in huis gehaald en gisteravond de game dan helemaal uitgespeeld. In totaal iets van 22 uurtjes in gestopt. Gespeeld op de SeriesX, totaal geen last van bugs/freezes/crashes/vastlopers ook. Loopt als een zonnetje. Hele dikke aanrader dit.

mrdig schreef:
Nou het is zo lineair als wat, je hebt nergens echt alternatieve routes bijv.

Ok. Ik nam aan dat de bepaalde keuzemomenten ook ervoor zorgde dat je een alternatieve route kreeg bvb. Maar dat slaat dus alleen op lichte veranderingen in het verhaal / einde. Nou ja...dat maakt me op zich ook niets uit.

Blijft gek dat mensen lineair als iets verkeerds zien bij games. Ik vind het soms heerlijk als de game mij gewoon stuurt, zolang de gameplay maar vermakelijk is. Sommige franchises en genres kunnen dat goed gebruiken en daar zit ik dan ook niet te wachten op meer vrijheid en zijpaden dan nodig.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Blijft gek dat mensen lineair als iets verkeerds zien bij games.

Waar lees je hier eigenlijk ergens dat mensen dat als verkeerd ervaren dan? Dat wordt hier nergens vermeld, enkel verteld dat het dus lineair is in tegenstelling tot wat je zou verwachten van de footage en het feit dat er wel dialoogopties zijn.

Bv bij mrdig zijn eerste 2 regels. De insteek lijkt of een lineair verloop iets negatiefs is, maar dat het hier heel goed werkt.

Ik vind het bv bij shooters echt waardeloos, een lineair verloopt. Gears of War 5 is er voor mij als een subtopper uitgekomen terwijl de actie echt grandioos is. Soms wil je gewoon een achtbaanrit die heerlijk tof is, maar bv bij GTA zoek ik wel weer die vrijheid.

Dat kun je zo interpreteren wellicht maar zo bedoel ik het niet (was gewoon een antwoord op Sinner). Vindt het juist zeer positief dat dit een lineaire game is en betrekkelijk kort. En het succes van deze game bewijst ook dat er gelukkig nog een markt voor is. Ik heb een game als dit altijd liever dan bijv een Ubisoft open world game (ook al is dat op zijn tijd ook prima)

Ok. Nee zo interpreteerde ik dat antwoord dus namelijk ook niet. Ik vind het bij shooters ook geeneens een probleem dat bepaalde titels wel lineair zijn en anderen weer niet. Gears of War heb ik bvb altijd al graag gespeeld, aan de andere kant Far Cry dus ook - om maar bvb shooters aan te halen. Sidescrolling beat-m ups of traditionele platformers in 2D zijn erg vaak simpel en lineair van opzet - heerlijk. Maar aan de andere kant zijn er ook weer de metroidvania's in dat perspectief die uitgebreider zijn om op het gemak te verkennen. Het hangt bij mij gewoon van spel tot spel af.