Marvel's Guardians of the Galaxy (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Eidos
Uitgegeven door Square Enix

Ga op een wild avontuur in het heelal met deze nieuwe kijk op Marvel's Guardians of the Galaxy. In deze third-person actie-adventuregame ben je Star-Lord en dankzij jouw gewaagde en enigszins dubieuze leiding heb je een zonderlinge groep van onwaarschijnlijke helden overtuigd om met je mee te gaan. Een of andere minkukel (vast jij niet) heeft een aantal rampzalige gebeurtenissen veroorzaakt en alleen jij kunt de onvoorspelbare Guardians lang genoeg bij elkaar houden om een complete interplanetaire meltdown te voorkomen. Gebruik Element Blasters, tag-teamgevechten, dropkicks met jetboots, alles mag. Denk je de boel onder controle te hebben, loopt alles toch nog in de soep. Maar de gevolgen van je acties zorgen er wel voor dat de Guardians altijd op hun hoede zijn.

avatar van solidKevin
Ik had rond chapter 12 ook last van een paar bugs, maar een checkpoint opnieuw laden lost het eigenlijk altijd wel op. Dankzij de gulle checkpoints en snelle laattijden vind ik het niet zo'n groot probleem. Ik speel op Ray-tracing mode trouwens.

Net het game, na een 23 uren spelen afgesloten. Ik heb bijna het hele game op easy gespeeld, en dat was in dit geval een goede keuze. Ik vond het spel namelijk uitermate interessant, maar de gevechten waren wel het minste van het hele spel. Om een of andere reden ben ik nooit helemaal vertrouwd geraakt met het vecht-systeem. De blaster leek te weinig schade te doen, en die extra shot was moeilijk te gebruiken, tegenstanders waren meestal al uit de weg. Over tegenstanders gesproken, de helft van de tijd waren die gewoon overal, en je kon zelden het veld strategisch gebruiken, was een kwestie van Guardians abilities spammen en proberen overal doorheen te dodgen. Die guardians abilities zijn wel cool, maar vind het ook een verkeerde keuze dat het spel niet gewoon still blijft staan tijdens de keuze. Op easy heb je wel het hele spel vertraagd maar tijd om over je keuze na te denken heb je ook niet veel.

Gelukkig maakt de rest van gameplay en vooral het verhaal en de karakters alles meer dan goed. Je hebt hier echt het gevoel de derde film te spelen. Ze hebben er ook goed aan gedaan de algemene feel van het spel niet te veel van de films te laten afwijken. En heel straf vind ik dat de modellen voor Drax en Star-Lord heel vertrouwd gaan aanvoelen. Rocket en Groot zijn eigenlijk niet te onderscheiden van de film. Enkel Gomorra steekt er een beetje negatief uit. Hoewel dat een erg persoonlijk gevoel is en me nooit gestoord heeft. Om een of andere reden is ze me wat te opgewekt.

Al bij al denk ik aan 4 sterren te komen.

vanaf 10 maart in gamepass, nou spelen die hap mensen!

Ik wil het net posten. Supergaaf zeg.

Deze wil ik nog graag spelen.

avatar van solidKevin
Een mooie toevoeging aan Gamepass! Guardians is een van de betere games die ik in de afgelopen jaren heb gespeeld, dus absoluut de moeite om straks op te pakken.

Wat een toffe game zeg, vandaag een start mee gemaakt. Kleurrijk, veel humor, leuk design. Het begon al met de jukebox vol 80's hits op het ruimteschip waar je zelf je muziek kan selecteren. Ben benieuwd naar de rest, hoop dat de gameplay wel leuk blijft.