FIFA 22 (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 22 brengt de game nog dichter bij de realiteit dankzij fundamentele verbeteringen aan de gameplay en een nieuw seizoen boordevol vernieuwingen in elk speltype. Word een manager, bouw je droomteam of ga terug naar de straten in de verschillende modes die dit deel aanbied.

richiedoom schreef:
Ik begrijp er niks van, want ik zie alleen maar waardeloze keepers in deze game. Ik win potjes met 8-2, 6-3 enz enz. Bijna elke bal die je in de korte hoek schiet is een goal (wat toch de hoek van de keeper moet zijn). Keepers duiken niet altijd met gestrekte armen maar ze houden in. Ook scoorde ik een goal doordat de keeper een bal uitschoot tegen de rug van mijn speler. Het slaat helemaal nergens op. En dan gaan ze de game patchen omdat de keepers te sterk zijn? Ik kijk uit naar de uitslagen met dubbele cijfers.....

Wel bijzonder, ik krijg steeds weer de bevestiging dat de keepers echt beter zijn. Speel nu bv een CL toernooi met PSG (beste spelers voorin he) en trof Club Brugge, niet bepaald een hoogvlieger in de CL. Maar die keeper van Brugge hield echt zo 5 goals tegen die in de vorige Fifa goals waren. Eindstand een kleine 0-2 zege. En zo heb ik het vaker. Ook mijn eigen keeper voorkomt wel de nodige goals.

Ik moet alleen wennen aan het verdedigen. Ik weet niet wat er anders is, maar het is lastiger. Ik kom veel minder in duels met de tegenpartij. Hebben mensen nog defensieve tips voor me?

Verdedigen vind ik dan juist weer wat makkelijker in dit deel. Ik gebruik veel LT (jockey) en op het juiste moment een tackle met B. Maar af en toe een goede sliding gaat ook beter met dit deel.

Keepers vind ik over het algemeen wat beter maar ook hier nog af en toe monster uitslagen en af en toe een blunder.

Grootse verbetering vind ik na ca. 80 FUT Squad battle potjes de pass trap (X), je kan nu eindelijk fatsoenlijke cross ballen geven en het spel dus snel verplaatsen. Dat speelt wel lekker. Voorzetten gaan ook beter maar koppen lukt me nog steeds niet. Ik scoor echt zelden met het hoofd. Jullie tips hiervoor? Corners bak ik ook niks van.

Momentum en scripting is er verder nog altijd maar wel wat minder storend aanwezig dan vorige delen. Tja al met al ben ik denk iets positiever over dit deel dan de vorige. Maar het scheelt niet superveel.

Wat ik wel opvallend vind in dit deel tot dusver en ik hoop ook dat dit gepatchd gaat worden. In fut stonden opeens enkele challenges in het Zweeds of Deens paar dagen terug en vandaag kreeg ik een code, verrekt lastig als je niet weet wat de challenges is. Verders heb je wat happeringen bij het logo weleens online. Dit zijn enkele lichte kritiekpuntjes tot dusver. Verders een zeer goede footie dit jaar. Eindelijk weer een Fifa die de goede richting uit lijkt te gaan.

Krijgen jullie nog vaak vrije trappen mee? Heb het idee dat er nauwelijks nog overtredingen worden gemaakt op het veld.

Ben vrij positief over deze game. Speelt zoveel lekkerder en het voelt meer op voetbal dan de vorige edities bij elkaar samen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Bijna nooit eerlijk gezegd. Op het gefrusteerde spel van de tegenstander na als je een ruime voorsprong heb. Maar verders niet echt.