Pokémon Unite (2021)

Strategy
online

Ontwikkeld door TiMi
Uitgegeven door Nintendo en The Pokémon Company

Pokémon Unite is een online multiplayer game met wedstrijden bestaande uit twee teams van vijf spelers in een gevechtsarena. De spelkaart is verdeeld in twee helften, met elk meerdere controlepunten. Spelers scoren punten voor hun team door 'wilde' Pokémon te verslaan en bewegen zich naar een van de controlepunten om 'goals' te scoren. Elke wedstrijd is beperkt in de tijd en het team dat aan het eind van de wedstrijd de meeste punten heeft gescoord, wint de wedstrijd. Spelers beginnen elk spel met Pokémon van een laag niveau, waarvan het niveau kan stijgen en nieuwe gevechtsmoves kunnen worden gekozen.

avatar van brawljeff
Dit weekend 5 wedstrijden gespeeld. Enorm vermakelijk en verslavend, maar ik vrees dat het wel snel gaat vervelen zoals bij bijvoorbeeld Fall Guys.