Final Fantasy XV (2016)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

De jonge prins Noctis Lucis Caelum heeft tot nu toe een beschermd leventje gehad in de koninklijke stad Insomnia. Maar als hij wordt uitgehuwd aan Lady Lunafreya, in de hoop een vredesverdrag te sluiten tussen het imperiaal bezette Tenebrae en het koninkrijk van Lucis, om zo het oorlogszuchtige Niflheim een halt toe te roepen, zal dit snel veranderen. Nu is het aan Noctis en zijn vrienden en beschermers, Gladio, Ignis en Prompto om een reis te maken die hen over heel Eos zal voeren.

FFXV Windows Edition aangekondigd voor begin 2018, met native 4K resolutie (opkrikbaar tot 8K!).

Ben nu bijna erdoorheen met 100+ uur op de teller en ondanks some glaring flaws en warrige mix van elementen toch weer een unieke en vooral prachtige ervaring geworden. Zal als ik 'm uit heb binnenkort even een mening tikken.

avatar van horizon
De playable demo voor pc gespeeld. Geen idee hoe ver die gaat maar heb gespeelt tot en met je aan die pier komt waar geen boot aanwezig is. Vrij kort dus lijkt me.

Spel maakt wat vreemde indruk in dat klein uurtje spelen. Vechten ziet er spectaculair uit maar heb het idee dat ik met button bashen te makkelijk erdoorheen ging. Zal wel veranderen neem ik aan.
De details over wat die vier gasten doen is wel leuk (in auto blikje geven, rondkijken bij rennen, etc) maar het rennen zag er ongemakkelijk uit.
Besturing met muis en toetsenbord was echt niet goed ge-port wat betreft menu's en de map.

Wereld zag er wel leuk uit maar niet de impact die Xenoblade X had.

horizon schreef:
Geen idee hoe ver...

Iets meer als de helft van Chapter 1 van de 15. Hoewel de lengte van chapters nogal verschilt.

Zal wel veranderen neem ik aan.

Mmm, niet echt... De enige keren dat ik wat challenge heb gehad in de main game was toen ik veel te vroeg de sewers ben gaan verkennen en op enkele high level hunts. Dw overigens niet z dat er geen diepgang in 't combat systeem zit, maar als je een beetje in de buurt blijft van de geadviseerde level, zul je er voor het grootste gedeelte doorheen surfen.

avatar van Mithrandir
Na een drukke tijd en zomer/hitte, weinig aan gamen toegekomen. Alhoewel ik Dead Space 1 nog uitgespeeld heb, heb ik de serie even aan de kant geschoven om plaats te maken voor, jawel Final Fantasy XV!
Ben nu 2 uur met deze game bezig en op zich ziet het er fraai uit, de graphics op de pc zien er tof uit, al heeft de game last van FPS drops, waardoor de game voor een seconde freezed...in die 2 uur 4 keer gehad, maar het stoort (nog) niet. De eerste hunts, cooking, vissen, resources gatheren en treasure al heb gedaan/gevonden. Waardoor ik nu pas bij de pier ben aangekomen om naar de bruid Yunafreya te reizen.
Denk dat deze game me toch zeer fantastisch gaat bevallen, ben benieuwd of het een alltime favorite word, net zoals de alle ff's in mijn top tien samen met III,IV,VI en XIII.

avatar van Mithrandir
Ik weet niet of ik nog lang zin heb om deze game te spelen en wel om deze reden. De daytime in deze game zijn adembenemend mooi in deze game, maar zodra het nacht word of je gaat een donkere dungeon in, in final fantasy, raak ik zwaar gefrustreerd. Ik zie helemaal niets, blind je weg moeten volgen en vechten met een totale zwarte screen met hier en daar flitsen van het gevecht werkt deprimerend en op je zenuwen. Was al het internet af aan het struinen, om te kijken of het aan mij lag, maar bijna iedere ff pc speler heeft er last van en vele mensen zijn hierdoor gekapt met de game of hebben via steam een refund aangevraagd en ik geef ze groot gelijk. Want zelf het contrast via het menu regelen is geen optie, in het daglicht is de game zo licht dat het lelijk word...soms vraag ik me af waar square enix mee bezig is!

Dat is inderdaad enorm raar, op PS4 is er helemaal geen probleem, of ik had er tenminste geen.

avatar van Mithrandir
Ja helaas lijdt de pc game hieronder, in begin denk je het zij zo, maar steeds als het donker wordt zie je geen steek. De enigste optie die ik heb als ik stop met final fantasy op pc, is hem spelen op mijn PS4...maar hier wat links, van mensen voor wie het ook onspeelbaar werd.

Interiors are too dark. :: FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION Technical Support - steamcommunity.com

[PC] Is there a fix for the game being too dark at night? : FFXV - reddit.com