Koral (2019)

PC / Nintendo Switch
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Carlos Coronado
Uitgegeven door Carlos Coronado

Duik in een prachtige onderwaterwereld om de koraalriffen te herstellen. Reis over de hele wereld om naar beschadigde, stervende riffen te speuren. Maak handig gebruik van verschillende soorten koraal, met elk hun unieke eigenschappen. Als speler bestuur je een stroming. Vloei waar je maar wilt om helende energie naar koralen te verplaatsen en hele riffen te genezen. Ervaar hoe de zeebodem in realtime weer kleurrijk wordt.

Lijkt me een prachtige ervaring over het redden van koraalriffen, kwam 'm net tegen in de Switch sales pagina's, 90% korting voor 1,19.

Hier de review van Kotaku:

Net uitgespeeld. Koral is een heel sfeervolle game met prachtige graphics en dito geluid. Je bent een soort lichtje en je voert omgevingspuzzels uit, waarbij je leert over het koraal en hoe dit bedreigd wordt. De speelduur is ongeveer drie uur. Ik kan de game van harte aanbevelen voor wie van sfeer en niet te zwaar puzzelwerk houdt! Denk als je GRIS of Journey leuk vond, je dit ook kunt waarderen, al sla ik die beide games wel wat hoger aan.

Nog niet uitgespeeld. Wel even kennis van genomen. Dit valt dus inderdaad onder de noemder van relaxte belevenis zoal er daar zoveel van zijn tegenwoordig. Journey of Flower zijn in de korte tijd dat ik het ophad ook twee namen die meteen naar boven kwamen. Gewoon heel erg zen-like entertainment die voor het slapengaan wel een lekker kalmerend effect heeft.