Alone in the Dark (2008)

Alternatieve titels: Alone in the Dark 5 | Alone in the Dark: Inferno | Alone in the Dark: Near Death Investigation

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Eden
Uitgegeven door Atari

Alone In The Dark 5 speelt zich af in het hedendaagse New York in de buurt van Central Park, waar plotseling monsters zijn opgedoken. Jij zal als onderzoeker diverse mysteries in de stad moeten oplossen, en moeten ontdekken waarom Edward Carnby uit de originele trilogie nog altijd leeft in 2006, terwijl hij eigenlijk al moest gestorven zijn in 1920.

SvV_Ying
Ben nu bij chapter 2 maar het is helaas nog niet wat ik hoopte. Besturing, graphics, geluid en verhaal zijn allemaal vrij matig. Misschien komt er nog verbetering in het spel naarmate ik verder kom. Stem zou nu zo rond de 2.5 zitten.

SvV_Ying
Nog wel iets beter geworden dan ik dacht in mijn vorige bericht. Het is wel leuk en interessant om te spelen alleen de controls zijn soms erg irritant en het lijkt erop alsof het spel een beetje afgeraffeld is. De puntjes op de i vergeten. Redelijke game tegen een budgetprijs. 3*

avatar van PsxPs2Ps3
leuke mooie game,4*

avatar van TonyTHorror
Eerste indruk is gemengd.
Het positieve is het filmische aspect, typische blockbuster vibe in het begin en de dialogen ademen cheesy b-film vibe, erg tof maar volgens mij hebben ze het iets te serieus bedoelt allemaal (qua dialoog) dat is gewoon jammer, half half dus weer.

Het dynamische is ook erg tof, het gebruik maken en het veranderen van de omgeving is erg tof en toch wel hetgeen wat het meeste indruk maakt in het begin.

Wat ik al wel weet is dat de controls me nog meerdere malen zullen tegenzitten, waarom moet het nou zo verrot spelen?
De sfeer en het verhaal is namelijk prima in orde!

Mooie muziek, leuk verhaal, alles is eigenlijk goed, behalve.... De besturing, meeeeeeeeeen wat slecht!! Bijna niet aan te wennen!!
En wat zijn die scenes in de auto verschrikkelijk (leuk, maar verschrikkelijk)!!!

avatar van Zino
jaspertje3 schreef:
De Ps3 versie van het spel krijgt een subtitel om duidelijker te maken dat er verschil is de nieuwe en de reeds uitgegeven consoleversies van het spel.
De Ps3 titel zal zijn:

Alone in the Dark: Inferno

Belangrijkste wijzigingen zijn onder andere een volledig bestuurbare camera, verbeterde besturing, nieuwe content, meer tips, een ander inventarissysteem en betere wagenbesturing.

Dankjewel dit wist ik niet! gauw naar de winkel rennen om hem om te ruilen voor Inferno

avatar van Zino
Woow dit is echt een slecht spel! Ik heb hem net uitgespeeld ik neem niet eens de moeite om te stemmen!!!!!!

avatar van Alexjaxx
1,5
Wel de moeite om te posten xD.. Maar inderdaad ik vond het ook echt een slecht spel..

avatar van LimeLou
Echt zo'n game die iedereen haat, behalve ik
Vond 'm wel tof, besturing was afschuwelijk, maar de cliffhangers zijn vet, en muzikaal is het geweldig. Het behoorlijke 'cheesy' acteerwerk draagt mee aan de B-horror sfeer, en de vele mogelijkheden en vrijheden die je hebt terwijl je vordert in de game zijn erg tof. Ook is Central Park een leuke plek voor een game.
Toch is deze game 'teleurstellend' en het voelt over het algemeen een beetje als een mislukt experiment. Niet erg, want ik het is erg origineel en dat vind ik nou net leuk aan games. Ook zijn de vele manieren hoe je situaties aan kan pakken en switchen tussen 1st en 3rd person redelijk goed gedaan.

*3.0

avatar van andnino
Onlangs opgepikt voor een zeer aantrekkelijk prijsje: 5 euro. Kan bijna geen miskoop zijn, maar ik ben nog niet echt onder de indruk. Aan de besturing erger ik me nu al bont en blauw.

avatar van andnino
Ik kom nu gewoon niet meer verder, ik heb best wat doorzettingsvermogen maar deze besturing drijft me werkelijk tot ergernis. Zelfs lopen is een probleem! Ik onthoud me van een stem, maar niet van een negatief oordeel.

Gekocht in free record shop voor een eurootje.

avatar van LimeLou
Ja, dat is me ook opgemerkt

avatar van Spock
Enigszins ondergewaardeerd spel. Ik heb hem op de pc, maar ben ermee gestopt doordat mijn PC telkens oververhit raakte. Ik heb nu een paar weken een XBox en zal dit spel wellicht nog eens opnieuw aanschaffen. Op zich is het een prachtig concept, heerlijk mysterieus allemaal. Erg veelzijdig van tijd tot tijd. De besturing valt inderdaad tegen, maar daar staan wel zeer veel goede punten tegenover.

avatar van Spock
En zoals een aantal uren vermeld heb ik het spel nu eens geprobeerd op de XBox. De besturen van het personage is iets minder fijn, aangezien je met de muis stukken sneller kunt richten. Dat is bij de meeste shooters, maar zeer zeker bij dit spel. 59th Street, de sequence die op de computer maar liefst 50 keer mislukte (nog steeds niet), voltooide ik zojuist na de tweede poging. Heerlijk cinematisch.

avatar van LimeLou
En de besturing op de PC was al zo erg

avatar van jirachi04
Heb je de Wii-versie al uitgeprobeerd?

avatar van LimeLou
Nee, dat lijkt me al helemaal een ramp Dan moet je zeker de Wii-mote in je kont steken om Edgar te laten breakdancen?

avatar van jirachi04
Zoiets.

avatar van Spock
Ik vond hem als first person vrij goed te doen. Third person is wat stijfjes.

LimeLou schreef:

haha, wat moet je dan doen bij dat twilight spel

avatar van LimeLou
I don't know... Je polsen doorsnijden met de Wii-mote?

avatar van Starmaster501
Heb hem voor 5 euro op de xbox gevonden. De game zou stukken beter zijn als die rotbesturing verbeterd was. Toch een vrij interessante game. Eens kijken tot hoever ik hem ga spelen...

avatar van Starmaster501
Flutspel. De irritante besturing haalt de lol er erg vanaf. Het zag er allemaal zo leuk en interessant uit, maar het werkt gewoon niet. Ben ook niet ver gekomen, ik zal ook niet stemmen.