Hotel Dusk (2007)

Alternatieve titels: Hotel Dusk: Room 215 | Wish Room: Tenshi no Kioku

Nintendo DS

Ontwikkeld door CiNG

In Hotel Dusk speel je ex-cop Kyle Hyde, die naar aanleiding van een opdracht van zijn huidige werkgever terrecht komt in Hotel Dusk. Je komt er al snel achter dat er meer in Hotel Dusk gebeurd dan je in eerste instantie zou vermoeden. En wat is er toch met die mysterieuze kamer nummer 215?

avatar van drezic
Ik heb me enorm vermaakt met dit spel! Als je van point en click, adventure en puzzelen houd is dit een aanrader.

Aanrader.....dan moet ik het spel maar eens proberen
Na de tekst gelezen te hebben naast de afbeelding van het hoesje lijkt het me een leuke Game maar je mag nooit te snel oordelen naar mijn mening...

JohnWilliams schreef:
Aanrader.....dan moet ik het spel maar eens proberen

Verwacht geen klassieker, maar een zeer vermakelijke game.

Ik ben in elk geval erg blij dat er nog af en toe zulke spellen uitkomen.

Leuk boek! want zo moet je het zien, je houd hem ook vast als boek (net zoals brain training). 3.5*

avatar van Mart
Zeer indrukwekkende adventuregame. Het is, net als de Phoenix Wright spellen, eigenlijk een soort boek in gamevorm (je houdt het spel ook als een boek vast), maar toch weet het heel goed te boeien vanwege het aangrijpende verhaal, de onverwachte plotwendingen en de geheimzinnige achtergronden van de personages. Qua stijl lijkt het spel ook op de Phoenix Wright games, alleen is het Hotel Dusk minder statisch, zijn de graphics veel beter (3D-omgevingen), en heb je meer interactie met de omgeving. Of het spel ook echt beter is dan de eerste Phoenix Wright game kan ik nog niet zeggen (ik heb het spel nog niet uitgespeeld), dus ik hou het voorlopig op 4*.
Als je van adventures houdt moet je het zeker uitproberen!

Mart schreef:
Zeer indrukwekkende adventuregame.

Er komen langzaam maar zeker wat meer fans! Erg prettig; ik hoop echt dat er meer zulke games komen want ik heb me er enorm mee vermaakt.

De game wordt door users beter gewaardeerd dan door de verdeelde critics. Mobygame users waarderen het zelfs 4.4 uit 5(!).

avatar van Mart
Ik verhoog mijn stem naar 4,5*. Het verhaal is echt zo briljant doordacht, alles wat je je tijdens de game afvraagt wordt langzaamaam beantwoord naarmate je verder speelt, en elk personage in het spel voegt iets toe aan het verhaal (in plaats van dat de personages er zijn voor opvulling oid). Tevens wordt er goed gebruik gemaakt van het touch screen. De game heeft me erg geraakt, met name op het einde als je afscheid neemt van de gasten in het hotel, net alsof je van echte mensen afscheid neemt!
Enige kritiekpuntje is dat het verloop van het spel wel érg traag is, maar ondanks dat is dit een topgame!

avatar van Caroline
Ik ben nu met dit spel bezig, en ik moet zeggen dat het ondanks het nogal trage spelverloop wel erg boeiend is. Oordeel volgt

avatar van Tha Luz
Ben er nu weer mee bezig.Ik vond dit vroeger niks maar toen ik laatst in de auto zat kreeg ik er opeens zin in en het is erg leuk!Soms erg lastig.Voor nu geef ik het een 4.0

avatar van Zealenga
Ik ben nu ook met dit spel bezig.
Tot nu toe bevalt het me heel goed, hoewel ik het soms wel lastig vind.
Voor nu al een 4.0

avatar van Apieknar
Vermakelijke point and click game/visual novel met een zeer aardig verhaal. De puzzeltjes en minigames zijn wat minder interessant. De dialogen zijn het sterkste punt van deze game. Speelt lekker weg.

Tof spel, een soort walking sim op de DS, uit een tijd dat de benaming "walking-sim" nog niet eens bestond. Of misschien is visual-novel toch de juistere omschrijving va het genre.

Er zijn wel wat raadseltjes hier of daar en je krijgt af en toe wel een game-overscherm als je niet oplet, maar al bij al kun je eigenlijk weinig verkeerd doen. De typische point-en-klik euveltjes zoals het zoeken naar 1 bepaald item in een hooiberg zijn hier ook aanwezig maar uiterst zeldzaam (2 keer naar iets moeten zoeken). Ook wordt er vaak pas een volgend element getriggerd als je alle voorgaande acties hebt afgevinkt, en je moet dan zelf uitzoeken wat die zijn, maar meestal ligt de volgende actie die van je gevraagd wordt logisch voor de hand.

Al bij al een tof adventure game dat het moet hebben van een soort film-noir verhaal dat goed uit de doeken wordt gedaan en boeit tot het einde, ook al heb je al door hoe de vork-in de steel zit redelijk lang voor het einde.

In totaal 13u en 45 minuten erover gedaan om de eind-credits te zien.

Grovonion schreef:

Ik moet hier eens opnieuw aan beginnen. Ik denk dat dit inderdaad meer onder visual novel / graphic adventure valt dan walking sim. Verleden zomer een begin gemaakt en het begon best intrigerend maar toen lagen Puzzel Mario en Story of Seasons Trio of Towns in de bus en was de zomer alweer voorbij (als je uberhaupt van een zomer kan spreken). En het probleem met dit soort games is natuurlijk dat je voor je het weet helemaal de draad van het verhaal kwijt bent eenmaal je de game neerlegt.

Zeker doen, Sinner. Tof verhaal en de gameplay staat niet echt tegen.

Grovonion schreef:
Zeker doen, Sinner. Tof verhaal en de gameplay staat niet echt tegen.

Sowieso. Het genre adventure / visual novel e.d en turnbased strategy games of RPG's zijn sowieso wel mijn ding. Ik speel dan eigenlijk wel alles graag maar vanwege het meer aangepaste tempo en verhalende gameplay enzo is dat ook vaak beter te doen dan uiterst snelle actiegames voor mij. Die ik echt in 'stukjes' moet spelen.