Forspoken (2023)

PC / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Volg protagoniste Frey Holland (Ella Balinska), een jonge vrouw die voor het eerst de mooie, maar gevaarlijke, wereld van Athia betreedt. Op zoek naar een connectie met haar verleden besluit ze haar zoektocht, ondanks het ruwe terrein, stug voort te zetten. Maak gebruik van haar atletische gaven en magische krachten om de reis doorheen dit verraderlijke land te overleven...

Ook weer zo een game waar je op zit te wachten. Toch??? Dit zal samen met Gran Turismo Elden Ring .. en toch ook eeen beetje dying Light 2 de games gaan worden waar ik veruit de meeste uurtjes in ga stoppen.

De game begint mij steeds meer te boeien. Grafisch (omgeving) gezien misschien niet hoogstaand, maar de gamepay en combat ziet er wel echt fun uit.

Wel uitgesteld naar oktober inmiddels...

Helemaal hip met de tijd en het getinte meisje in een setting waar je het misschien niet direct verwacht had.

Alhoewel in toenemende mate natuurlijk wel steeds meer.

Als zelfs Sneeuwwitje er al niet meer aan ontkomt.

Dan weet jij zo onderhand al wel hoe laat het is.

Elke held elke vent.

Zoals je die altijd hebt gekend.

Zou zomaar ook ineens een getint meisje kunnen zijn.

Waarom niet.

Het lijkt mij nu ik de trailer en gameplay zo bekeken heb op youtube (in diverse videos) eigenlijk heel erg 'meer van hetzelfde' maar dan inderdaad met als groot verschil met een 'hippe urban meid' die 'fuck yeah' roept terwijl ze draken en andere fantasie wezens bevecht. Ongetwijfeld iets waar veel maatpakjes van dachten tijdens een vergadering dat het erg gedurfd zou zijn en inslaan als een bom in 2022.

Ik krijg hier vooral heel erg het idee van een Infamous / Prototype / Horizon / Spider-Man idee van dus, in een soort 'hipster sausje'. Wat niet wegneemt dat het niet best een goede game kan zijn. Als het ergens in de schappen ligt voor een budgetprijs.

Tenslotte vond ik Watch Dogs ook maar erg middelmatig. Tot ik (was het via Cyberpunk? Ik denk het wel.) de smaak van het hacken ingame te pakken kreeg en er toch het plezier van inzag. Weliswaar ook het probleem van 'een beetje een te zichzelf serieus nemende hippe versie van...' maar toch...ook drie games die wel weer op dat verlanglijstje staan om eens doorheen te gaan op mijn gemak.

Pushed back naar 2023!

Lijkt me geen probleem.

Een spel van de japanse Final Fantasy XV designers die het spel vanaf nul in het Engels ontwikkeld hebben? Klinkt inderdaad niet als een natuurlijke gedachte en gang van zaken. Maar SquareEnix heeft zich de laatste jaren toch best een beetje van de westerse markt verwijderd, dus misschien is dit iets van een laatste kans? Ik heb net een artikel over dit spel gelezen en ben best wel een beetje "stoked" hiervoor. De eerste reviews eerst afwachten en wie weet sla ik dan al toe?

Lekker toeslaan jongen, als het goed voelt waarom niet.

Forspoken voor als je woke ben.

Vandaag uit dan.

De jubelstemming ligt niet echt hoog onder reviewers zeg maar.