Death's Door (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Android / Apple iOS
Action / RPG

Ontwikkeld door Acid Nerve
Uitgegeven door Devolver Digital en Netflix

Het oogsten van zielen als fulltime job wordt al snel eentonig, maar het is eerlijk werk voor een kraai. Je saaie baantje wordt echter weer levendig wanneer je toegewezen ziel plotseling wordt gestolen. Aan jou nu om de wanhopige dief op te sporen. Duik in een rijk onaangetast door de dood, waar wezens wonen die ver over hun houdbaarheidsdatum zijn.

Mooie poster en het is ook een interessante ontwikkelaar die echt al aan heel veel verscheidende genres heeft gewerkt. Hier verwacht ik wel iets bijzonders van..

Death's Door Review: Kopen, budgetbak of slopen? - YouTube

Een top soundtrack en misschien wel een van de betere Indie games van het jaar volgens de mannen.
verplichte kost...

avatar van Animosh
Het is zeker de moeite waard als je van metroidvanias houdt ja. Het heeft zo'n beetje alles wat je van een goede metroidvania kan verlangen: uitdagende maar zeer faire combat - health is schaars maar de vijanden hebben duidelijke patronen, waardoor het zeer bevredigend is om ze te verslaan - geweldige boss fights, talloze geheimen en een fijne sfeer (mede vanwege de sterke soundtrack inderdaad). Heel innovatief is het allemaal niet, en in sommige opzichten is het spel een beetje ongepolijst (zo is er geen kaart waarop je dingen kan markeren, waardoor je heel veel moet backtracken om alle collectibles te vinden (ik heb mede daardoor alle gebieden meerdere keren doorgelopen) - en het ware einde vrij te spelen, waarvoor je oa alle zaden moet planten), maar voor fans van het genre is dit zeker een aanrader.

Animosh schreef:

Net gekocht voor op mijn Switch ik ga het allemaal zien...
En die poster wil ik ook kopen

Hij kom ook nog eens fysiek uit daar kom ik net achter met die gratis poster waarschijnlijk .
Dit word een dubbele aankoop..

Death's Door OST - Full Album [Official] - YouTube <<< soundtrack!

Death's Door

Een duister sprookje die gedragen word dankzij de unieke personages, gave eindbazen en door een geweldige soundtrack!. het spel heeft ook een eigenzinnigheid die anders is dan bijvoorbeeld een Zelda maar.. daar heeft het wel iets van, de onderwerpen zijn hier in wat zwaarder, bijvoorbeeld over de dood, maar dan altijd nog met een humoristische knipoog. Het spel heeft ook een pittige combat waarbij tactisch inzicht en vaardigheid je op de proef stellen maar waarin je uiteindelijk wel beloont in word.