Night Book (2021)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Good Gate en Wales
Uitgegeven door Wales

Kruip, in deze interactieve occulte thriller, in de huid van online tolk Loralyn. Ze werkt de nachtploeg vanuit huis, waarbij ze live videogesprekken vertaald van Engels naar Frans en weer terug. Als ze wordt misleid tot het lezen van een oud boek, dat een demon oproept in haar huis, komt ze voor harde beslissingen te staan...

Ook hier heb ik best wel interesse in. The Complex heb ik nog steeds niet gespeeld en ik moet zeggen dat Five Dates me niet meteen trok (ook al moet die dus best wel degelijk zijn - het hele dating thema doet me gewoon niet zo veel - dus iets wat ik enkel in een heel erg diepe sale zou aanschaffen).

Dat is dus bij Night Book weer een heel andere zaak aangezien het hier toch weer om een thriller gaat met occulte zaken en die zelfs richting de horror gaat. Ook maar weer op de wishlist gezet voor op de Switch of de Xbox. Afhankelijk waar deze het goedkoopst voor in een sale te vinden zal zijn (ik gok zo wel een beetje op de Switch - aangezien de prijzen daar bij tijd en stond ridicuul laag zijn met wat geluk)..

...en uiteindelijk is het er dan ook eens van gekomen om Night Book uit te kijken / spelen. Wel met afstand de kortste van alle FMV games tot nog toe met slechts een klein uurtje aan gameplay. Maar ook hier zijn er weer meerdere paden en eindes. En zo slecht is het hele geval nog niet eens moet ik zeggen - zeker niet als je bedenkt dat het tijdens Covid is gemaakt en opgenomen. Het speelt zich dus hoofdzakelijk met webcam af en andere personen op andere locaties die dusdanig ook op die manier contact opnemen met je. (zo heb je ook enkele B-horrorfilms uit die periode). Het is niet geweldig, maar ook niet slecht. Een 2,5je krijgt het nog. Scheelt dat ik het voor een 5.50 heb opgepikt destijds en vanwege de lengte een herspeling voor de alternatieve routes / eindes er dus makkelijk inzit. Maar wel al met al een van de minder FMV toestanden.