Kirby: Power Paintbrush (2005)

Alternatieve titels: Kirby: Canvas Curse | Touch! Kirby

Nintendo DS / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door HAL

Op een dag verschijnt er een vreemd portaal in de lucht van dream land. Uit het portaal verschijnt een heks genaamd Drawcia. Drawcia spreekt een vloek uit over Dream land waardoor het hele land een schilderij wordt. Wanneer ze probeert te vertrekken door het portaal waar ze eerder uit kwam wordt ze achtervolgd door Kirby. Ook kirby word door de heks vervloekt en eindigt als een hulpeloos balletje. Gelukkig vind hij een magische kwast, hiermee kan hij een pad voor zich uit tekenen en vijanden verslaand, bewapend met deze kwast trekt hij het schilderij door op zoek naar Drawcia.

avatar van Maiky
Wat een heerlijke besturing, en wat een leuk concept! Ik heb me hier heel erg mee vermaakt. Niet dat dit spelletje voor maanden speelplezier zorgt, maar het tekenen van lijntjes waar Kirby overheen rolt is een genot om mee te stunten. Dat het allemaal ook niet zo moeilijk is, neem ik ook voor lief. Vier sterren!

avatar van Princess Piranha
Yep, helemaal mee eens. Wil je trouwens alles gaan unlocken, dan ben je stiekem nog best lang bezig. Aangezien het best pittig is om al die munt dingen steeds te verdienen.

RetroNaudts
Een van de weinige titels die optimaal gebruik weet te maken van de DS besturingsmogelijkheden. Een aanrader!

deze is echt verschrikkelijk leuk. Ben nog niet zo heel ver. haha

hoe veel levels zijn er?