Super Monkey Ball: Banana Mania (2021)

Alternatieve titel: Tabegoro! Super Monkey Ball 1&2 Remake

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Platform / Action

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Help het aapje Aiai en zijn vrienden om, al rollend in een bal, alle bananen in het level te verzamelen en zo Dr. Bad-Boon's snode plannetjes te verijdelen. De game viert de twintigste verjaardag van de Super Monkey Ball-serie en remastert meer dan 300 levels uit Super Monkey Ball, Super Monkey Ball 2 en Super Monkey Ball Deluxe. Ook zijn er nieuwe levels, uitdagingen, multiplayermodi en mini-games toegevoegd.

Zojuist uitgespeeld en zoals gebruikelijk zaten er weer pittige hordes tussen , richting de eindstreep. Moet toegeven dat ik deel 1 en deel 2 nooit gespeeld heb waardoor de levels nieuw waren voor me.

Ondanks dat je de camara kan sturen vond ik dat in bepaalde situaties niet geheel lekker werken wel een enorm voordeel aan dit spel is de stortvloed aan content.
Zo kan je ook diverse nieuwe modus kopen buiten de story mode om. Waaronder de spiegel mode(wat inhoud dat je parcour omgekeerd is.

Ook staat monkey ball bekend om de mini games. Omtrent dat ben ik gematigd tevreden. Sommige werken zeer solide andere wat minder.

Al met al ben ik zeer tevreden ondanks wat kleine minpuntjes. Voor nu een 3.5 met de kans dat ik hem nog ga verhogen naar de 4 sterren.