Shadow of Memories (2001)

Alternatieve titel: Shadow of Destiny

PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox

Ontwikkeld door Konami en Runecraft
Uitgegeven door Konami

Wanneer Eike wordt aangevallen en vermoord, wordt hij ergens in het donker wakker op een plaats waar hij kennis maakt met een vreemde schimmige figuur genaamd Homunculus. Deze biedt hem uitnodigend een kans aan zijn 'lot te veranderen', oftewel terug in de tijd te reizen naar een aantal verschillende tijdperken uit de geschiedenis. Hij moet echter eerst terug naar de plaats van zijn eigen dood, een koffiehuis, waar hij precies een half uur voor zijn moord arriveert. En zo krijgt hij de mogelijkheid om binnen die korte tijd zijn moord te voorkomen. Lukt het Eike deze keer in leven te blijven?

Pascal A
Ik zit al jaren te wachten op een vervolg van deze game !!!

Perfect verhaal, puzzels, characters.

Erg aparte adventure dit, lekker wazige freaky sfeer en ontzettend origineel verhaal en puzzels. Het tijdreizen en je eigen dood proberen te voorkomen (en niet jezelf tegenkomen) is spannend en houdt het verhaal ook constant boeiend. Het lijkt in eerste instantie erg lineair, maar ontpopt zich als een redelijk open gameplay, waarin sommige 'triggers' in andere volgorde of op andere momenten gebeuren, afhankelijk van je acties, met uiteindelijk 8 verschillende eindes.

Heb deze pas nog op de PC gespeeld en ondanks de beetje 'oude' graphics toch nog een erg cool, geheel eigen stijl adventure. -> 4*

Hoe kan je saven?

Weet het niet meer zeker, maar volgens mij kon je alleen tussen chapters saven, en later tussen time-switches, dacht ik...

Je kan wel chapter-saves doen, door bij je digi-pad endgame te kiezen, dan vraagt 'ie het.

Taken

klopt ik ben vandaag na zeven jaar opnieuw begonnen aan deze game, en tussen de chapters door wordt er gevraagt of je wilt saven.

Taken
Wat een leuk spel dat ik weer met plezier gespeeld heb, oke er zit totaal geen uitdaging aan er zijn meer cutscenes dan gameplay, de game zelf kun je met een hand af, en alles wijst vanzelf alsof je de weg zoekt met een navigatie.

Het verhaal in de game dat maakt deze game, het is gewoon een leuk verhaal met aardig wat charachter die je in verschillende tijden tegenkomt, wat het weer heel grappig maakt is dat ze soms opmerkingen maken die je later in het spel pas snapt door het tijdreizen.
Het verhaal is leuk om te volgen, en de waarheid ontpopt zich heel langzaam naar een hoogtepunt, waardoor deze game een kleine vier sterren van mij krijgt.

Leuk verhaal, mocht je deze game ooit tegenkomen voor 15 euro gelijk doen !!!