Nexomon (2017)

Android / Apple iOS / Macintosh / PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Vewo
Uitgegeven door Vewo, Lime Turtle en PQube

Als kersverse Nexomon-temmer is het aan jou om zo veel mogelijk van de vele verschillende beestjes te vangen en bestuderen. Maar als een eeuwenoude ramp de wereld (en dus ook je vrienden) bedreigt, zit er niets anders op dan ze in te zetten om het kwaad te bestrijden! Vang, evolueer en verzamel meer dan 300 unieke Nexomon en stel het ultieme Nexomon-team samen, sterk genoeg om het op te nemen tegen de legendarische kampioenen. Word zo een held en red je vrienden en de wereld op deze epische reis!

Leuke game! Gisteravond de main game uitgespeeld, er is nog een post-game/DLC, die heb ik even opgestart maar voelde al snel als teveel grind om door te willen. Je beestjes worden "reborn" en het hele circus van levelen begint opnieuw

Beoordeling betreft dus de main game, waarin ik ongeveer 18 uur heb gestoken. Dit eerste deel van Nexomon dat oorspronkelijk voor iOS en Android is verschenen, is heel sterk te vergelijken met de eerste Pokémongames, alleen dan met een wat volwassener ondertoon. De game neemt zichzelf en Pokémon de hele tijd op de hak, maar het verhaal doet ook wat volwassener aan.

Net als in Pokémon ben je een beginnende trainer (hier een tamer) en verzamel je je beestjes, die je levelt en via een rock/paper/scissors elemental vechtsysteem strategisch de upper hand probeert te laten hebben bij gevechten. Uiteindelijk moet je, zoals volgens goed RPG gebruik, de wereld redden Het geheel ziet er kleurrijk en mooi uit, de monster designs zijn m.i. dik in orde en het was een heerlijke game om mijn Pokémon-itch weer voor een aantal jaar te stillen

Het is echt alsof ze een oude Pokémongame hebben gepakt en daar een eigen saus overheen hebben gekieperd. Wat mij betreft een geslaagde saus. Tegelijkertijd is deze game nergens vernieuwend of wereldschokkend.