Fire Emblem: The Sacred Stones (2005)

Alternatieve titel: Faiā Emuburemu: Seima no Kouseki

Game Boy Advance / Nintendo Wii U
RPG / Strategy

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Het continent Magvel is de thuisplaats van 6 landen. Sinds de oorlog om de legendarische stenen uitbrak 800 jaar geleden uitbrak heeft elk van de landen nu een van de stenen in bescherming en leven alle landen in vrede. De vrede wordt verstoord wanneer het Grado koninkrijkplots zijn buurland Renais binnenvalt. Prins Ephraim verlaat het paleis van Renais in een poging de invasie van Grado tegen te houden. Hij raakt echter vermist en al snel zijn de troepen van Grado het paleis binnengedrongen. Prinses Eirika, Ephraim’s tweelingzus verlaat met een groep soldaten haar thuisland in een poging hulp te vragen bij haar buurlanden. Al snel vind Eirika haar broer terug en komt erachter dat Grado van plan is de vijf stenen te vernietigen.

looANIMEool
Lijkt mij een erg goed spel, ga hem zeker kopen als ik hem vind.

Gekkenhuis
Deze heb ik vroeger ook nog wel vaak gespeeld. Veel uitgbreider, uitdagender en een beter verhaal in vergelijking met deel 1.

looANIMEool
Moet je voor de multiplayer linken of kan je hem ook gewoon op je eigen gb doen?

avatar van Zell
looANIMEool schreef:

Nee, natuurlijk kan je dit spel ook gewoon op eentje doen. De multiplayer is enkel een toevoeging aan het spel.