Samurai Warriors 5 (2021)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Koei Tecmo en Omega Force
Uitgegeven door Koei Tecmo

In dit deel keren spelers terug naar de historische periode waarin de eerste Samura Warriors uit 2004 zich afspeelde. Met visuele effecten die sterk zijn verbeterd sinds de eerste Samurai Warriors, nieuwe Warriors officers (officieren) en uitvoerigere acties, wordt de chaos in de strijdende provincies nog beter geschetst. De nadruk ligt nu op de levens van officers Nobunaga Oda en Mitsuhide Akechi om de conflicten tussen de provincies beter in beeld te brengen, vanaf het einde van the Ōnin War (de Onin-oorlog) tot the Incident at Honnōji (het incident bij Honno-ji). Dit deel is het begin van een nieuwe reeks, waarin de verhalen en personages uit de originele Samurai Warriors-game in een nieuw jasje zijn gestoken.