The Other Half (2018)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Studio Egg Roll
Uitgegeven door Studio Egg Roll

Een demonenjager ontvangt een brief van Daniel, een man die om hulp smeekt tegen een demonische plaag op de berg die hij thuis noemt. De jager, die naar hem op zoek gaat in een koude en verlaten wereld, zal een verwrongen verhaal over intimiteit en geweld uit het verleden ontdekken, en moet die kennis gebruiken om de demonen uit het eens zo mooie land te verdrijven.

avatar van John Milton
Met zijn prachtige cover art en ook niet al te afzichtelijke screenshots, verwachtte ik iets... familievriendelijks? The Other Half (2018) is dat niet. In de loop van ongeveer 2 uur speeltijd groeit een gevoel van algemeen onbehagen naar nog iets veel ongemakkelijkers, terwijl we getuige zijn van de afdaling van onze hoofdpersoon naar... nou, dat laat ik aan anderen om voor zichzelf te ontdekken.

De gameplay en vechtmechanica met dit top-down perspectief waren even wennen voor deze pc-gamer (controller wordt aangeraden, maar ik ben slecht in het gebruik van controllers), maar zelfs met een toetsenbord lukte het me prima: Linkerhand wasd + spatiebalk, rechterhand pijltjestoetsen is alles wat je nodig hebt.

Het artwork is mooi, en het geluidsontwerp is prima. Ik wou dat het schrijfwerk en de karakterontwikkeling net iets beter waren om me meer in het verhaal te laten investeren. Ik kan gewoon niet ontsnappen aan het gevoel dat ik er niet zo door in beslag werd genomen als de makers bedoelden.

Toch heb ik me er een paar uur mee vermaakt en kreeg ik het met 90% Steam Sale korting (ik betaalde 65 cent, geldig tot 8 juli) nog net niet gratis.