Metroid Dread (2021)

Nintendo Switch
Action / Platform

Ontwikkeld door MercurySteam

Na de gebeurtenissen in Metroid Fusion (2002) gaat het verhaal van Samus door wanneer ze op de planeet ZDR landt om een mysterieuze transmissie te onderzoeken die naar de Galactische Federatie is gestuurd. Op de planeet krioelt het van gevaarlijke buitenaardse levensvormen en mechanische gevaren. Samus is behendiger en vaardiger dan ooit, maar lukt het haar ook om diep in ZDR te overleven?

• vanaf 8 oktober te koop voor de Nintendo Switch

avatar van FlorisV
Wat nou pixel art, moeten ze gedacht hebben. Ziet er cell shaded achtig uit, best strak gedaan. Lekker!

Hier is ie dan! Na bijna 4 jaar wachten de eerste beelden van Metroid Pr...ead?

Bummer.

Nou vind ik het wel een van de weinige titels die me interesseerden. Ook al heeft de Switch dit soort games inmiddels in overvloed ben ik toch best benieuwd. Ook omdat de vorige 2D Metroid op de WII veel beter vond dan de meesten. Het is een reeks die toch voornamelijk Ups heeft. Een of andere Spin Off daargelaten.

avatar van 3bdelilah
Ahh yisss, bijna 20 jaar in de making en eindelijk is het moment binnen handbereik! Most anticipated game van het jaar voor mij!

Bij mij is het gek genoeg andersom. Aankondiging van Prime 4 deed mij weinig, omdat Prime ondanks meerdere pogingen helaas niet met mij klikte. Op momenten vond ik 't tergend traag, terwijl Metroid voor mij juist hoog tempo betekent. Dan valt het backtracken in een 3D game toch meer in negatieve zin op dan in de 2D tegenhangers. Inmiddels vind ik Super Metroid een van de beste games ooit, is Fusion een uitstekend vervolg, en Zero Mission een geweldige remake. Op moment van schrijven ook bezig met Samus Returns op de 3DS, en ik kan inmiddels met zekerheid zeggen dat 2D Metroid mij gewoon veel beter ligt.

Hopelijk komt er nog een tijd dat Prime 1 en ik wél met elkaar klikken, maar voor nu is de 2D-reeks toch echt mijn ding.

avatar van legian
Sinner schreef:
Ook al heeft de Switch dit soort games inmiddels in overvloed.

En daarbij ook niet de minste games natuurlijk. Persoonlijk groot liefhebber van Ori en Hollow Knight. Maar er zijn veel meer toppers in dit genre beschikbaar. Daarom ook benieuwd hoe deze zich daarmee gaat verhouden. Gezien ze wel de grondlegger zijn van het genre.

Heb de oudere versies nooit gespeeld trouwens. Dus dit wordt een eerste kennismaking met de 2D Metroid. Erg benieuwd hiernaar in ieder geval

legian schreef:
En daarbij ook niet de minste games natuurlijk.

Nee inderdaad. Je noemde er al twee, spontaan schieten bij mij Dead Cells, Salt & Sanctuary of de Guacamelee games te binnen. (Heb alleen Ori gedaan, de rest wel gesampled). En zo zijn er wel een paar tiental die niet een vernoemd zijn.

Dus ik ben ook heel benieuwd in hoeverre een van de grondleggers van het genre zich hiertoe gaat verhouden. Ze zullen kwalitatief toch echt hun beste beentje moeten voorzetten.

avatar van legian
Dead Cells inderdaad, die heb ik nog veel gespeeld zelfs. En Guacamelee heb ik ook veel goede verhalen over gelezen. Axiom Verge schiet me nu ook nog te binnen, die schijnt ook erg goed te zijn. De concurrentie is in ieder geval enorm groot voor deze.

En om eerlijk te zijn ben ik een beetje bang dat ze dat niet gaan halen. Het blijft NIntendo en die blijven toch wel erg bij wat ze bekend is. Terwijl de genoemde games toch wel weten te vernieuwen in het genre. Ach we gaan het zien.

Nou is het ook niet geheel eerlijk aangezien Hollow Knight voor mij echt een verademing was en de liefde voor gaming weer aangewakkerd heeft. Dus ben daar enigszins bevooroordeeld.

avatar van Onderhond
legian schreef:

Heb laatst ook de tweede Ori gespeeld en vond die net érg klassiek. Alsof je terug een SNES spel aan het spelen bent, alleen dan met iets modernere graphics.

In het begin was ik nog een beetje sceptisch over hoe het er uitzag en zo...
Maar na 6 keer de trailer gezien te hebben, word het wel steeds stijlvoller en wow die 2D past natuurlijk perfect op je Switch portable of op de Lite maar ook even goed op je tv scherm.
Samen met Mario Party Superstars (de ultieme?) kijk ik hier heel erg naar uit.
Ik hoop/vermoed een hoge moeilijkheid's graad maar het zou ook geschikt zijn voor de beginnende gamer dus ja. Moeilijker dan Metroid: Samus Returns (2017) (die maar 4 mensen hier in bezit hebben ) zal het zeker niet worden. Samus word in dit spel een opgejaagd beest een soort Alien achtige concept dat klinkt allemaal goed!.