Mario Party Superstars (2021)

Nintendo Switch
Party / Board

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Party is terug met vijf klassieke borden uit de Mario Party-games voor de Nintendo 64. Op het bord Peach' verjaardagstaart uit het oorspronkelijke Mario Party wordt de strijd om de meeste sterren (en het saboteren van je tegenstanders) een plakkerige boel. Houd op het bord Ruimtestation de timer in de gaten om niet door Bowsers muntenstraal te worden geraakt en munten te verliezen. In Mario Party kan het tij snel keren, dus feestgangers kunnen maar beter op hun hoede blijven. Deze en alle andere spelstanden kunnen ook online worden gespeeld.

Potentieel een leuke aanschaf. Principieel ben ik een beetje klaar met remasters/ports en dergelijke (steek je resources nou maar in nieuwe spellen in plaats van cash grabbing) maar ik heb de Nintendo 64 party games nog nooit gespeeld en het ziet er wel gelikt uit. Dit was nou een leuke (paid) DLC voor het toch ietwat karige Super Mario Party geweest.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit maar ik houd 'm in de gaten.

Ik vind het uitermate gierig en klantonvriendelijk om dit niet als DLC voor Super Mario Party uit te brengen, die ik bezit en die ook pas 2,5 jaar uit is. Zo uitgebreid was die game niet, die had wel uitbreiding kunnen gebruiken.

Neemt niet weg dat ik MPSS blind ga aanschaffen als de reviews goed zijn, omdat dit gewoon leuk is en ik SMP ook erg tof vind.

En MPSS kan je als ik de info mee kreeg met de joy cons spelen, maar ook klassiek. Ik heb geen 4 joy cons, wel andere opties, dus het maakt het wel makkelijker voor een avondje met vrienden.

Fonzzz002 (crew)
Ik zit al jaren te vragen om een remake van de eerste 3 games die de mindere borden en minigames weghaalt. Dit klinkt daarom als een perfect idee voor mij, al heeft Mario Party in het verleden meerdere keren leuke concepten verpest door mindere aspecten toe te voegen (straffen voor blunders waren te mild, de slechtere spelers kregen teveel willekeurige beloningen, items werd je mee bekogeld, je kwam zelden geld tekort zelfs al presteerde je slecht etc) . De beelden van de Nintendo Treehouse zagen er iig trouw aan de originele games uit. Deze komt op mijn pre-order lijst en vingers gekruist houden dat ze het niet verpesten.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja begrijpelijk voor de mensen die dit spel in bezit hebben, ik zou hem ook aanschaffen... om de extra online functie's. Maar nu wacht ik zeker op deze Mario Party Superstars..

avatar van Princess Piranha
Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha, mijn eerste ingeving bij het lezen van je bericht was ook een: "Ja veel te kort, belachelijk!"
Maar toen ging ik even terugdenken naar de andere Mario Party delen, er zijn er steeds meerdere per console uitgekomen. Dus er zat soms 1, 2 of 3 jaar tussen. Dus kwa tijd valt het mee! Maar het voelt ook extra kort omdat Super Mario Party gewoon niet fantastisch was. Zoals je inderdaad zei, karig! Helaas.

Daardoor wel extra veel zin in deze. De N64 Mario Party's blijven nogsteeds mijn favoriet. Dus dat de boards daarvandaan komen en de collectie mini-games uit alle party's afkomstig zijn is slim gedaan! Al had ik het wel leuk gevonden als ze net iets meer hadden uitgepakt. Zoals de kostuums weer terug bij een bord van Mario Party 2. Of gewoon lekker zes boards ipv vijf. En ben bang dat het soms iets té gelikt of statisch zal zijn. Ik denk dat het alsnog super leuk wordt, maar net zoals Fonzzz002 ben ik ook een beetje huiverig dat ze het alsnog verpesten. Je weet maar nooit met ze

Ik hoop maar dat de potjes wat vlotter gaan. Wat minder dobbelen, animaties bekijken en wachten en wat meer mini-games. Ik vind Super Mario Party vrij traag. Kortom, ik haal deze wel. Komt dit jaar toch nauwelijks iets interessants voor mij op de Switch uit.

Fonzzz002 (crew)
Wel jammer dat er een relatief kleine selectie aan borden zijn (5 borden). De originele delen hadden er rond de 7/8 per deel. Misschien worden er nog meer onthult of komt er DLC.

Fonzzz002 schreef:

Dat valt me bij de andere Mario Party Switch ook zwaar tegen. 3 borden en 1 bonusbord en 0 extra toevoegingen. Ik blijf erbij dat deze Superstars eigenlijk een beetje schandalig is, omdat je dit soort dingen wel als DLC gratis of tegen gereduceerd tarief aan had mogen bieden. Maar goed, sucker als ik ben koop ik 'm over een maand wel.

XXXO schreef:

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit maar ik houd 'm in de gaten.

Inmiddels heb ik Mario Party Superscam ook gepre-ordered. De dobbelstenen met 10 ogen zijn weer terug en het ziet er goed uit. Ook een plus dat je met de pro-controller kan spelen. Dit word gewoon een betere versie van Super Mario Party die hiermee overbodig wordt.

5 borden vind ik wel karig gezien ze alleen maar wat opgepoetst zijn maar ik hoop (wellicht tegen beter weten in) ook op wat unlockables.

XXXO schreef:

Inmiddels heb ik Mario Party Superscam ook gepre-ordered.

XXXO schreef:

Om op een eerder gesprek terug te komen vandaag bij Far Cry 6. Dit vind ik nou dus een liefdeloos en karig in elkaar geflanst product.

'Mario Superstars Party' en je krijgt...5 borden. En dat voor het volle pond. Een misstap die ik vind dat Nintendo wel wat vaker maakt (de eveneens liefdeloos in elkaar geflanste rom compilatie van Mario All-Stars met hele 'gelimiteerd! Wees er bij'! drama terwijl het nog zowat in elke winkel ligt, het gebrek aan nieuwe games, maar wel lekker simpel porten van 10 jaar oude Switch games, de schier eindeloze stroom Smash karakters waardoor het zich qua prijs nu wellicht aan Dead or Alive kan meten (gelukkig zijn dat kostuums dus niet noodzakelijk, karakters echter...)

Ben wel gek op mijn Switch maar dit zijn dus echt voorbeelden van 'liefdeloos', inclusief 50 of 60 euro moeten betalen voor slechts 5 borden uit de 2de beste trilogie (mijn favoriete delen zijn 4, 5 en 6).

Zoals al werd geopperd had dit ook heel netjes en klantvriendelijk opgelost kunnen worden. DLC Pack 1 van deel 1-3 met een bord of 7 voor 15 of 20 euro en DLC Pack 2 van deel 4 tot 6 met een bord of 7 voor dezelfde prijs.

Netjes opgelost. Iedereen gelukkig. Want dit 'product' is gewoon eindejaarsvulling. Iets wat ik hooguit zou kopen voor 20 euro top.

Dit is nou de definitie van 'liefdeloos'.

Ben het eens met je hoor, best schandalig, zeker omdat ze Mario Party Switch na de release helemaal niet hebben ondersteund. Maarja, ik ga deze weer wel eind van de maand kopen, omdat ik hier plezier aan beleef. Maar het blijft een schandalige zaak ja.

Ja het blijft leuk om te spelen. Ik heb een vriend die geheid toehapt dus...meestal eindigen we toch wel bij hem en zijn vriendin op de bank met een paar man om afwisselend te Karten of Mario Partyen om de zoveel weken of maanden. Dus krijg ik hem vast nog te spelen. Alleen zelf? Wordt budget - en nou gebeurt dat met de Party titels zo af en toe wel eens dat je ze fysiek goedkoper aantreft dus...geen haast. Aangezien het niet iets is wat ik heel vaak solo speel in 2021.

Ajax&Litmanen1 Schandalig! maar ik haal hem wel!
Ik weet echt niet of 5 borden te weinig is maar ik weet wel dat Nintendo hun spellen erg goed ondersteund kwa content. En dit is natuurlijk ook een makkelijke vuller maar de dagen worden korter en de (bord) spellen populairder dus ja ik wil dit spel aanschaffen omdat ik hem online kan spelen en omdat het volgens mensen het beste deel was.

banjo schreef:

Als Nintendo hun spellen erg goed zou ondersteunen zouden ze dit wel als een DLC voor de vorige versie uitbrengen in plaats van opnieuw een karige versie uit te brengen.

Trouwens ook wel typisch dat mensen het hier weer schandalig vinden van Nintendo, maar wel de game gewoon aanschaffen waardoor Nintendo de volgende keer weer zo lekker makkelijk kan cashen. Ik laat deze lekker aan me voorbij gaan.

legian schreef:

Op zich heb je gelijk, maar Nintendo levert gewoon wel klasseproducten dus of ze zich moeten schamen of niet, ik wil het wel spelen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Is dat niet ongelofelijk hypocriet? Klagen dat het belachelijk is wat ze doen en dat ze ermee moeten stoppen. En ondertussen wel de game kopen. Kwaliteit of niet, met dit soort acties ziet Nintendo alleen maar dat het werkt. Steeds krijg je iets minder van dezelfde kwaliteit voor hetzelfde geld.
Waarbij ze eigenlijk hetzelfde doen wat andere studios ook al jaren doen. Een kleine upgrade voor de volle pond, iedereen klaagt dat het weer hetzelfde is (fifa/cod/lootbox/etc.) maar koopt doodleuk toch de game. De huidige staat van de gamewereld is dan ook niet zo gek. De studios ontvangen het geld en hoeven er steeds minder moeite voor te doen.

Nou wil ik Nintendo daar (nog) niet van betichten. Maar dit soort acties, net zoals de tijdelijk beschikbare super Mario all stars uitgave, of de belachelijke online component met extra kosten voor de N64 games (of überhaupt moeten betalen voor cloud saves...). Helpen niet echt mee zeg maar. En elke keer is er een duidelijke afkeer van de fans te zien/lezen over de genomen koers. Maar diezelfde fans kopen de games uiteindelijk wel gewoon, want ja Nintendo=kwaliteit.

We accepteren de klasseproducten, ook al krijgen we elke keer wat minder. Dat is toch een vreemde gang?

Wil trouwens niet zeggen dat je (en de rest hier) deze niet moet kopen ofzo. Zolang je er plezier aan beleeft moet je dat vooral doen. Ik maak me hier zelf trouwens ook aan schuldig hoor (Super-Mario All Stars). Maar ik vind Nintendo met de Switch een nogal fascinerend beleid lopen in dat opzicht. En de reacties hier zijn dan wel weer typisch om te zien.

Wat is er hypocriet aan? Nintendo brengt iets uit en ik beslis dat ik het wil, ook al vind ik Nintendo lui in dit geval. Is gewoon marktwerking.

Idem bij Far Cry. Daar ben ik kritisch op, maar als mensen het graag spelen dan is het toch prima.

avatar van legian

Zolang Nintendo je geld vangt kijken ze niet om naar je geklaag. En als bij de volgende versie ze weer geld van je ontvangen kijken ze nog minder om naar je geklaag.

legian schreef:

Zolang Nintendo nog briljante en hele uitgebreide games uitbrengt zoals ze al jaren doen kan ik er wel mee leven dat ze wat lui zijn met Mario Party. Ik ga het kopen, een ander misschien niet omdat ze de oude versie nog prima vinden.

Ik sleep hier weer een paar vrienden naar binnen en heb er de komende maanden veel plezier mee. Dan maar wat luier en minder origineel qua game.

legian schreef:
Ik laat deze lekker aan me voorbij gaan.

Idem. Tenzij ik het binnen x aantal maanden in een budget bak vind voor 20 euro. Voor die 50-60 euro heb ik ook een rits erg knappie Indie games die me dan toch veel nader staan.

En neen. Dat Nintendo hun spellen 'erg goed ondersteund' vind ik ook uit de lucht gegrepen. Als ze dat deden hadden ze voor de All-Star compilatie bvb wel Super Mario Galaxy 2 als DLC ter beschikking gesteld (gratis eventueel), was dit idd ook DLC en waren de prijzen van hun Switch ports, waar vaak amper iets extras bijgevoegd is ook wat schappelijker (een eurotje of 30 tot 40). (iets waarvan ik vind dat Nintendo trouwens al jaren wat te lang op teert ipv nieuwe games uit te brengen, uitzonderingen zoals Odyssey, Aces of nu Metroid daargelaten).

Maar goed verder heb ik geen probleem als iemand zijn geld eraan wil uitgeven.

legian schreef:
Je noemt het schandalig zelfs, klaagt dat Nintendo lui is, maar koopt wel gewoon de game. Je mag klagen en zeuren wat je wilt, maar ik vind het hypocriet. Klagen over een product en manier van uitbrengen en dat je het er niet mee eens bent, maar wel gewoon kopen. .

Je kunt problemen uitten over iets, maar vooralsnog voldoende belangstelling bij de positieve kanten hebben om het te willen aanschaffen . Mij maken de mindere kanten zoals het prijskaartje of de 5 borden niet genoeg uit om het over te willen slaan. Hooguit zullen ze als kritiekpunt gebruikt worden in het eindoordeel, maar ik zie ze niet als ervaring verpestende keuzes. Het lijkt mij iig (voor hoe het eruit ziet in de previews) een leuke best of classic Mario Party die voor menig uur plezier gaat zorgen.

Fonzzz002 schreef:

Ik noem het dan ook geen ervaring verpestende keuzes, het neemt ook niets van het plezier weg (hoop ik). Maar het is meer dat er hier afgegeven wordt op Nintendo en deze uitgave. Maar dat ze de game wel gewoon kopen. Waarmee je dus gewoon keihard meedoet met hetgeen waar je op afgeeft. Dat vind ik hypocriet. Heeft verder niets met de kwaliteit en het plezier van het spel te maken.

legian schreef:

Je brengt het alleen alsof het heel kwalijk is. En waarom? Als mensen genoegen halen uit de nieuwe Fifa, Far Cry of Mario Party dan is het toch prima? Ook al mag je het wel een reeks vinden die creatief armoedig is of wel erg word uitgemolken? De nieuwe Fifa of Mario Party is als een frikandel special. Niks bijzonders, je hebt 'm al 100 keer gegeten in je leven, maar best smakelijk.

legian schreef:

Eens maar als kleine korrel zand op het strand breng je niet zoveel in beweging. Ik heb jarenlang Pokémon overgeslagen omdat de games in kwaliteit alsmaar achteruitgaan. Principes hebben is zinloos als niemand anders daar in meegaat. Uiteindelijk gezwicht voor Pokémon Shield en waarschijnlijk ook voor Legends Arceus. En met z'n allen toch blijven klagen dat de franchise niet is wat het is geweest.

Het liefst zou ik deze ook overslaan maar dan verkoopt het spel 9.999.999 kopieën in plaats van 10 miljoen. Dan geniet ik liever mee.

(Wat voor mij ook wel meespeelt is dat ik al deze Mario Parties nooit gespeeld heb, behalve MP4 waar ze een paar minigames vandaan hebben gehaald (Dungeon Duos!), dus in die zin is het voor mij in ieder geval een "nieuw" spel.)

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het is alsof je zegt: Hey Nintento luister, wat jullie doen is echt schandalig en ik ga overal rondvertellen hoe schandalig ik het vind, maar hier heb je wel mijn geld ervoor. Waarom dan vertellen dat het schandalig is?

XXXO schreef:

Als we allemaal die gedachtegang zouden volgen zouden we nergens komen in de wereld. Klinkt voornamelijk als het jezelf goedpraten van je actie. Helemaal met het eens ervoor.
Het is trouwens niet alleen hier hoor, lees veel meer dit soort reacties. Maar schijnbaar denken al die mensen hetzelfde als jij. 1 op de velen gaat geen effect hebben, maar als iedereen even verder kijkt en ziet dat er veel meer dan 1 is, maakt dat al een flink verschil.

Met het laatste geeft je dus eigenlijk al aan dat je deze liever niet overslaat. Je wilt het gewoon graag spelen. Prima, vooral doen. Maar dat er dan vooraf verkondigd moet worden dat het schandalig is en je het eigenlijk niet wilt kopen vind ik gewoon hypocriet.

Merk dat ik hier wel weer wat teweeg breng zo. Koop vooral de game als je dat graag wilt en haal er al het plezier uit wat je wilt. Dat ik het hypocriet vind dat er vooraf al geklaagd wordt en tegelijkertijd ook al aangegeven wordt toch erin mee te gaan is mijn ding. Mag hopen dat het voor jullie niets bederft . Dat jullie in eerste instantie het nog met mij eens zijn maakt het nog leuker. Volgens mij vallen jullie voornamelijk over het woord hypocriet hier.

XXXO schreef:

Same. Ik heb al die Mario Party's niet gespeeld dus voor mij zijn de spellen op de komende editie nieuw.