Mario Party Superstars (2021)

Nintendo Switch
Party / Board

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Party is terug met vijf klassieke borden uit de Mario Party-games voor de Nintendo 64. Op het bord Peach' verjaardagstaart uit het oorspronkelijke Mario Party wordt de strijd om de meeste sterren (en het saboteren van je tegenstanders) een plakkerige boel. Houd op het bord Ruimtestation de timer in de gaten om niet door Bowsers muntenstraal te worden geraakt en munten te verliezen. In Mario Party kan het tij snel keren, dus feestgangers kunnen maar beter op hun hoede blijven. Deze en alle andere spelstanden kunnen ook online worden gespeeld.

• vanaf 29 oktober te koop voor de Nintendo Switch

Potentieel een leuke aanschaf. Principieel ben ik een beetje klaar met remasters/ports en dergelijke (steek je resources nou maar in nieuwe spellen in plaats van cash grabbing) maar ik heb de Nintendo 64 party games nog nooit gespeeld en het ziet er wel gelikt uit. Dit was nou een leuke (paid) DLC voor het toch ietwat karige Super Mario Party geweest.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit maar ik houd 'm in de gaten.

Ik vind het uitermate gierig en klantonvriendelijk om dit niet als DLC voor Super Mario Party uit te brengen, die ik bezit en die ook pas 2,5 jaar uit is. Zo uitgebreid was die game niet, die had wel uitbreiding kunnen gebruiken.

Neemt niet weg dat ik MPSS blind ga aanschaffen als de reviews goed zijn, omdat dit gewoon leuk is en ik SMP ook erg tof vind.

En MPSS kan je als ik de info mee kreeg met de joy cons spelen, maar ook klassiek. Ik heb geen 4 joy cons, wel andere opties, dus het maakt het wel makkelijker voor een avondje met vrienden.

Fonzzz002 (crew)
Ik zit al jaren te vragen om een remake van de eerste 3 games die de mindere borden en minigames weghaalt. Dit klinkt daarom als een perfect idee voor mij, al heeft Mario Party in het verleden meerdere keren leuke concepten verpest door mindere aspecten toe te voegen (straffen voor blunders waren te mild, de slechtere spelers kregen teveel willekeurige beloningen, items werd je mee bekogeld, je kwam zelden geld tekort zelfs al presteerde je slecht etc) . De beelden van de Nintendo Treehouse zagen er iig trouw aan de originele games uit. Deze komt op mijn pre-order lijst en vingers gekruist houden dat ze het niet verpesten.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja begrijpelijk voor de mensen die dit spel in bezit hebben, ik zou hem ook aanschaffen... om de extra online functie's. Maar nu wacht ik zeker op deze Mario Party Superstars..

avatar van Princess Piranha
Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha, mijn eerste ingeving bij het lezen van je bericht was ook een: "Ja veel te kort, belachelijk!"
Maar toen ging ik even terugdenken naar de andere Mario Party delen, er zijn er steeds meerdere per console uitgekomen. Dus er zat soms 1, 2 of 3 jaar tussen. Dus kwa tijd valt het mee! Maar het voelt ook extra kort omdat Super Mario Party gewoon niet fantastisch was. Zoals je inderdaad zei, karig! Helaas.

Daardoor wel extra veel zin in deze. De N64 Mario Party's blijven nogsteeds mijn favoriet. Dus dat de boards daarvandaan komen en de collectie mini-games uit alle party's afkomstig zijn is slim gedaan! Al had ik het wel leuk gevonden als ze net iets meer hadden uitgepakt. Zoals de kostuums weer terug bij een bord van Mario Party 2. Of gewoon lekker zes boards ipv vijf. En ben bang dat het soms iets té gelikt of statisch zal zijn. Ik denk dat het alsnog super leuk wordt, maar net zoals Fonzzz002 ben ik ook een beetje huiverig dat ze het alsnog verpesten. Je weet maar nooit met ze

Ik hoop maar dat de potjes wat vlotter gaan. Wat minder dobbelen, animaties bekijken en wachten en wat meer mini-games. Ik vind Super Mario Party vrij traag. Kortom, ik haal deze wel. Komt dit jaar toch nauwelijks iets interessants voor mij op de Switch uit.