WarioWare: Get It Together! (2021)

Nintendo Switch
Party

Ontwikkeld door Intelligent Systems

De beruchte gamedesigner Wario zit in de penarie, want hij is zelf in zijn nieuwste creatie beland. In de verhaalstand is het aan jou om hem uit deze penibele situatie te redden. Speel alleen of met een vriend in de coöpstanden voor twee spelers! Je kunt op hetzelfde spelsysteem of via een lokale draadloze verbinding spelen.

avatar van brawljeff
Nooit een fan van Mario Party geweest, maar WarioWare vind ik altijd erg leuke minigames hebben. Vaak met een goede dosis humor en absurdisme. Deze houd ik in de gaten!

Dit spel word vast weer leuk en mag zich nu al rekenen tot 1 van de leukste posters/kaft ooit op de Switch ik word er vrolijk van en het zegt duidelijk koop mij Waaaaaa!.

Demo is vandaag te spelen Waa!

Fonzzz002 (crew)
Een fijn nieuw deel in de ondergewaardeerde WarioWare reeks. Get It Together geeft de serie een prettige nieuwe draai: ditmaal bestuur je een selectie aan verschillende characters die ieder anders besturen. Je kunt zelf een team samenstellen van characters die je leuk vind, wat je voldoende vrijheid geeft om de levels te spelen naar eigen smaak. Ook word multiplayer aanzienlijk meer aangemoedigd: Story Mode kun je met z’n tweeën doen en er zijn allerlei multiplayer games die tot 4 spelers kunnen.

De levels zijn, zoals gewoonlijk, heerlijk bizarre en energieke compilaties aan gekkigheid. Ieder level heeft een eigen thema en er wordt met allerlei verschillende animatiestijlen gespeeld. Zo zit je in het ene level allerlei microgames rondom het thema “dieren” te doen, dan eten, dan Nintendo games, sport, wetenschap etc. De verschillende stijlen werken leuk samen en zorgde regelmatig voor grappige momenten.

Omdat je nu characters moet besturen ga je iets anders de opdrachten tegemoet. De positie waarin je begint is belangrijk, maar het is vooral belangrijk hoe het character bestuurt. Er zit een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de characters en voor iedere hoofdmissie in Story Mode is het verplicht het betreffende character in je team te hebben. Figuren als Ashley, Mike of Dribble kunnen bv vliegen en projectielen schieten. Dit gaf hun een groot voordeel ten opzichte van de rest, en ik had hun vrijwel altijd in mijn team. Figuren als 9-volt of Kat bewogen juist uit hunzelf, waardoor je meer beperkt was met hun in je team. Hun soms verplicht moeten spelen vind ik juist een fijne manier om je uit eventuele comfort zones te halen en je aan te moedigen het beste van elke situatie te maken.

De gewone Story Mode is heel kort: dit kun je in hooguit 4 uur halen. Als je de game alleen voor de basis story mode wilt doen dan raad ik af Get It Together op full price te kopen. Ik zou haast zeggen dat de “echte” game pas begint als je story mode uit hebt. Dan kun je de focus zetten op Mission modes waarin je specifieke uitdagingen moet halen. Bv: win Wario’s level met een team van 3 en haal een score van minstens 46, of speel Wario’s level terwijl je wisselt tussen alle characters en haal 46 punten (heel moeilijk). Ik hoef ze niet allemaal te halen omdat ik ten zeerste twijfel dat te kunnen doen, zonder dat het plezier er volledig uitgaat, maar ik vind het wel leuk om te proberen een score van 46 met een kleine groep characters te halen bij alle levels. Dan wordt het meeste uit de microgames gehaald, zonder dat je te lang vast blijf.

De WarioWare energie is weer leuk tot leven gebracht, met genoeg vernieuwing. Goed van genoten. Verwacht er alleen niet gek lang mee bezig te zijn.

Fonzzz002 schreef:
Verwacht er alleen niet gek lang mee bezig te zijn.
En net dat vind ik toch wel een probleem voor een full-price game van nintendo. Ja, er zijn 200 microgames, maar de story-mode, is op een kleine 2.5 uur uitgespeeld (zeker geen 4), en daarna wordt je enkel mog met alle mogelijke challenges vrij spel gelaten.

Er had wat meer overkoepelend mogen gebeuren in mijn ogen. Maar om af en toe naar boven tehalen als party-game heb ik er geen spijt van deze in mijn verzameling te hebben. Want ook al ben ik er nu klaar mee, het zal nog wel heel lang relevant zijn om even op te pikken.

Grovonion schreef:
kleine 2.5 uur uitgespeeld (zeker geen 4)

Nou dat is wel bizar weinig ja (of het nou 2,5 tot 4 is). Qua content scoort Nintendo momenteel niet zo heel erg hoog als ik dit en Mario Party even bekijk. Daar had gerust wel wat meer bijgemogen - ietsjes extra's. Uitdagen. Extra storylines (hier dan). Extra borden (Mario Party). Noem maar iets. Zeker omdat je weet de officiele Nintendo games haast nooit in de uitverkoop liggen. Ea$y Money.