menu

Trek to Yomi (2022)

mijn stem
3,67 (6)
6 stemmen

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch
Action
single player

Ontwikkeld door Leonard Menchiari en Flying Wild Hog
Uitgegeven door Devolver DIgital en Special Reserve

Als eed aan zijn stervende meester belooft de jonge krijger Hiroki om het dorp te beschermen tegen alle dreigingen. Oog in oog met gevaar, geketend aan zijn plicht, zal de krijger moeten reizen voorbij leven en dood om zichzelf te confronteren en zijn lot te bepalen. Ga de strijd aan met bovennatuurlijke wezens en maak gebruik van de traditionele wapens van de samoerai.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=qKuX0DdVYxk

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ghost of Tsushima in 2D

avatar van Cervantes
Cervantes (crew)
centurion81 schreef:
Ghost of Tsushima in 2D


Ja, ziet er mooi uit. De zwart-wit beelden geven net dat beetje extra meerwaarde en is een leuke knipoog naar de klassieke films van Kurosawa. Ghost of Tsushima is trouwens ook speelbaar in zwart-wit, maar die keuze is dan weer optioneel.

avatar van mrdig
Net de trailer hiervan voor het eerst gezien, coole vibe! Gaat op de watch list.

avatar van John Milton
Ik ben niet de grootste Kurosawa of Samurai fan, maar dit ziet er nochtans zeker goed uit. I do like my contrastrijk zwart/wit.

avatar van Sinner
3,5
Bij mij volledig onder de radar doorgevlogen tot ik gisteren een trailer en gameplay zag. Ook hier - interesse gewekt.

Het eerste half jaar van 2022 is alvast een succes (The Quarry en Mario Strikers staan op de aankooplijst, Vampire The Council en deze mogelijk ook en dan zijn ondermeer Rise of the 3rd Power, Dead West en Roguebook erg aanlokkelijk - krijg ik nooit allemaal gespeeld).

avatar van mrdig
Ook meteen op GamePass, morgen maar es proberen.

avatar van AdrievMer86
Ga hem morgen direct aanschaffen.
Ben opgeroeid met samurai films en games.
Hier hier echt zin in dudes.
Ga direct voor de steam versie voor laptop en desktop pc.

avatar van Sinner
3,5
Vanwege die 1e gamepass gisteren maar eens opgezet en nu ongeveer 45-50 minuten onderweg en op het einde van chapter 2. Lijkt me geen al te lange game - en qua gameplay stelt het eigenlijk ook bizar weinig voor - je loopt voortdurend op een uitgestippeld pad en mept links en rechts wat tegenstanders in elkaar met diverse combo's. Je zou zelfs bijna kunnen zeggen dat het wel erg lijkt op Barbarian of Barbarian 2 op de C64 destijds.

MAAR - esthetisch is het danig geweldig dat je er helemaal ingezogen wordt. Ondanks de vrij simpele gameplay raak je toch al snel in de ban van het counteren en snel terugslaan terwijl je geniet van de geweldige visuals en dito sfeervolle omgevingsgeluiden. Het voortdurend veranderen van perspectief e.d werkt erg effectief en het ziet er allemaal heel filmisch uit. Wordt vervolgd maar ik ben er wel erg positief over.

avatar van Sinner
3,5
Intussen uitgespeeld met een 9tal uur op de teller. Nou moet ik eerlijk zeggen dat je daar makkelijk een 2 uur kan afhalen ivm koppen koffie en plaspauze's en het herhaaldelijk overnieuw doen van bepaalde stukjes die ik best lastig vond.

Dat laatste lag echter ook echt aan mij want over het algemeen genomen is Trek to Yomi niet zo een heel lastige game en al helemaal niet als je ook nog eens de diverse combo's uit je hoofd weet te leren en te onthouden (daar scheelde het bij mij aan - counteren en blokken lukte prima, maar meer dan 2 of 3 van de diverse combinaties memoriseren...?). Daar lag ik meteen een van de 'problemen' van het spel - het is namelijk leuk om te spelen (ik op medium) - maar als je eigenlijk ook grotendeels erdoor komt zonder al de trucjes en know-how te gebruiken lijkt het er soms op alsof het onnodige opschmuk is. En dat is wel wat jammer. Datzelfde had ik bij die handvol 'puzzels' die je in de tweede helft van het spel tegenkomt. Een kwestie van even wat pilaren correct draaien en de deur opent. Leuk idee maar niet echt iets waarvan het echt iets toevoegt aan de game. Had ik eigenlijk liever dat het zich wat meer concentreerde op de hoofdzaak - het vechten. Minder vijanden tegelijkertijd - maar toch wat meer verplicht gebruik maken van de strategische moves 1-1 of 2-1.

Maar goed - dat doet verder weinig af aan het feit dat het spel wel een heerlijk sfeertje weet neer te zetten. Tenslotte wist het wel mijn aandacht vast te houden tot het einde en ervoor te zorgen dat ik in een zit erdoorheen ben gegaan over drie dagen. Zowel grafisch alsook qua soundtrack is het echt erg knap gedaan en waan je je inderdaad in een klassiek Samurai film. Verder heb je ook enkele dialoog keuzes die ervoor zorgen dat er diverse eindes zijn (ik gok een 2-3 tal).

In ieder geval geen spijt dat ik het 'uitgeprobeerd heb'. Het is het spelen zeker waard vind ik, hoewel ik net niet tot een 4 kom. (daarvoor is de gameplay net wat te simpel / maar zoals gezegd dat word dus ruimschoots opgevangen door sfeer, visuals en audio). 3.5.

Kom ik het echter in een sale tegen? Of wordt er ooit alsnog een goed draaiende Switch versie van uitgebracht in een fysieke editie? Dan zie ik me dit zelfs alsnog in huis halen om vroeg of laat nog een keertje erdoorheen te gaan en mijn tijd te verbeteren of zo.

avatar van JacoBaco
4,0
Beter dan ik had verwacht. Ik heb de game uitgespeeld op de PS5 en het ziet er fenomenaal uit.

Het is een korte game, maar dat is in dit geval niet erg, want de game is op dit moment een gratis PS+ game. Toch ben ik zo'n 20 uur bezig geweest om alle trophies te halen. De game is op moeilijkheid Ronin moeilijk, maar niet frustrerend moeilijk. Daarna speel je Kensei moeilijkheid vrij en dan ben je als je 1x geraakt wordt dood. Gelukkig geldt dat ook voor je tegenstanders. De bossfights zijn wel even een dingetje, want die gaan natuurlijk niet in 1x dood. Maar omdat ik ze al had verslagen op Ronin was ik al goed getrained.

De combat is wat eentonig en semi realistisch. Je leert wel heel veel verschillende skills, maar ik merkte dat ik er maar 2 echt nodig had. Daarnaast kan je messen gooien, met pijl en boog schieten en schieten met een vuurwapen. Een vuurwapen is sterk, maar ook erg traag en ik gebruikte het bijna niet. Verder zijn er upgrades en als je een beetje onderzoekend speelt dan vind je upgrades voor meer health en stamina. En tot slot, de tegenstanders zijn vrij doorsnee en dat geldt ook voor het verhaal.

Een halfje extra omdat de platinum trophy voor wat extra fun zorgde.

4*

avatar van mrdig
JacoBaco schreef:
Een halfje extra omdat de platinum trophy voor wat extra fun zorgde.


Netjes! Ik heb dit wel eventjes gespeeld, maar ik vond het echt zwaar pittig. Ook nog niet echt mijn tanden in gezet maar na de 1e paar gevechten had ik het zweet al op m'n voorhoofd staan. Wat zijn nu de voornaamste tips / tactiek? Welke 2 skills bijv?

avatar van JacoBaco
4,0
mrdig Thanks !

Tip 1: vindt zo veel mogelijk upgrades voor health en stamina.

Tip 2: gebruik vooral deze 2 skills. Stunning Combination. Als je deze doet dan stun je je tegenstander en vervolgens druk je op R1. Ze gaan dan altijd dood + plus je krijgt (indien je geraakt bent) wat extra health terug. Ik weet alleen niet op welke console je speelt, want R1 zal dan anders zijn. Verder moest ik wel de timing even doorkrijgen, maar dat is heel goed te doen.

En de 2e skill is Light Rotation Attack. Met X draai je je om (moet met rug naar tegenstander) en als hij dan op je af komt rennen dan gaat deze aanval 9 van de 10x raak.

Tip 3: pijl en boog is best sterk en dat kan erg handig zijn in sommige situaties. Bijvoorbeeld voor de tegenstanders met een vuurwapen. En blijf onderzoekend spelen zodat je weer nieuwe pijlen kan vinden.

De game kan op momenten erg lastig en frustrerend zijn, maar in mijn geval vaker wel dan niet. Sommige vijanden hebben een lange speer en met deze vijanden had ik altijd moeite. Rollen kan dan best werken zodat je dichtbij kan komen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. De parry deed ik eigenlijk nooit omdat ik hier in elke game slecht in ben. Het moest voor de trophy, maar ik kreeg het alsnog niet echt goed onder controle.

avatar van mrdig
Thx voor de tips! Kan ik wel wat mee. Ik ga dit zeker nog een keer oppakken

avatar van JacoBaco
4,0
mrdig Voor Stunning Combination is het belangrijk dat je weet hoe vijanden aanvallen. Sommige slaan 1x met hun zwaard en andere 2 tot 3x achterelkaar. Block eerst de (totale) aanval en vervolgens de Stunning Combination tegenaanval. Sommige tegenstanders kunnen veel hebben en dan is deze aanval dus extra ideaal.

Stunning Combination direct als aanval gebruiken werkt niet zo goed. Als tegenaanval werkt het bijna altijd. Dus nadat je hun aanval volledig geblokkeerd hebt.

Ik weet alleen niet meer of je deze skills al in de eerste chapter kan krijgen. Chapter 1 of 2. Niet later dan dat in elk geval.

Succes!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.