S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (2024)

PC / Xbox Series X/S / PlayStation 5

Ontwikkeld door GSC
Uitgegeven door GSC

Ontdek de uitgestrekte Chernobyl Exclusion Zone vol met gevaarlijke vijanden, dodelijke anomalieën en krachtige artefacten. Onthul je eigen epische verhaal terwijl je je een weg baant naar het Hart van Tsjernobyl. Kies je paden verstandig, want ze zullen je lot bepalen en uiteindelijk de toekomst van de Zone bepalen.

• vanaf 5 september te koop voor de PC
  • vanaf 5 september te koop voor de Xbox Series X/S

avatar van legian
Hij is uitgesteld naar 8 december dit jaar. Jammer, keek hier wel naar uit.
Tweakers

avatar van legian
Nog meer triest nieuws, de ontwikkeling is gestaakt vanwege de oorlog. Erg begrijpelijke keuze natuurlijk.
Lights! Camera! War…
Oekraïense ontwikkelaar GSC legt Stalker 2-ontwikkeling stil door oorlog

avatar van leatherhead
Naar verluidt zijn ze van plan de ontwikkeling in de toekomst voort te zetten in Tsjechië: Stalker 2’s developer is reportedly partially relocating from Ukraine to the Czech Republic | VGC - videogameschronicle.com

Hoewel ze waarschijnlijk wel wat andere dingen aan hun hoofd hebben momenteel.

Kan iedereen overigens de mod S.T.A.L.K.E.R. Anomaly aanraden. Alle gebieden uit voorgaande games tot een nieuwe ''game'' gemaakt, op een vernieuwde engine en zelfs met nieuwe verhaallijnen en facties. Nu al tientallen uren opzitten en krijg er nog steeds geen genoeg van.

Misschien die MOD maar eens een keertje downloaden. De stalker games waren altijd wel 'diamonds in the rough'. Als je om de oneffenheden en de knulligheden heen kon kijken had je echt wel uitstekende games die op veel vlakken toch wel hun tijd vooruit waren en op bepaalde gebieden al deden wat een rits shooters nu pas perfectioneren.

Dus ik ben in ieder geval ook wel blij dat Stalker 2 toch nog verder wordt ontwikkeld. Zal wellicht niet voor morgen zijn maar een degelijke post-apocalyptische game die verderbouwt op de vorige games zie ik nog altijd zitten.

avatar van legian
De game is officieel voor 2023 gepland. Ze gaan gezien de Xbox showcase uit van de eerste helft. Maar kijkend naar de dev diaries zal een strakke datum geven lastig zijn (niet voor niets dat tie weer uitgesteld wordt). Velen zitten daar nog in een bizarre situatie en tegelijkertijd ook nog aan de game werken.

Oh en er is een kleine naamswijziging. Ze gebruiken nu de Oekraïense spelling Chornobyl.

S.T.A.L.K.E.R. 2 dev diaries: Game development during the war
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - Enter the Zone trailer