Starfield (2023)

Xbox Series X/S / PC
RPG / Action

Ontwikkeld door Bethesda
Uitgegeven door Bethesda

Deze action RPG speelt zich af in de ruimte. Ruimtereizen in dit spel zijn net zo gevaarlijk als dat vliegen in de jaren veertig van de vorige eeuw was. Spelers sluiten zich aan bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de 'laatste reis van de mensheid' honderden jaren in de toekomst. Hierbij dienen verschillende planeten verkend te worden.

Uitgesteld naar eerste helft 2023, samen met Redfall. Twitter

Niet zo verbazingwekkend. Ergens verwacht je het tegenwoordig wel bij dit soort grote games. Als ik eerlijk moet zijn zie ik een titel als Starfield zelfs nog later komen - eg...eind 2023. In oktober of november. Als iedereen weer richting de winter gaat en weer binnen blijft voor dit soort lange action / rpg - achtige spellen.

avatar van legian
Nee het is inderdaad niet verbazend, vooral van Redfall (die staat niet eens op de site zie ik) hebben we bar weinig van gezien. Het is wel jammer aangezien er nu qua releases voor de xbox weinig overblijft. Maar goed, te weinig games om te spelen heb ik toch niet...

Nou twijfel ik sowieso over Starfield. Vindt de games altijd wel erg gaaf, maar het duur mij veel te lang allemaal. Ben wel benieuwd naar de komend showcase wat ze voor ons in petto hebben. De marketing van Starfield is toch al wel een tijdje bezig ook.

Ja idd. Daar ligt voor mij altijd het probleem van evenementen zoals E3 e.d zoals ik al eens een keer heb aangegeven. 'We hebben een nieuwe game in aankomst die Starfield heet!'. Ziet er wel gaaf uit denk je dan. 'Ja maar je moet niet denken dat je hem de komende 3-4 jaar al kan spelen hoor - koop de Skyrim remaster intussen nog maar een keertje'.

En inderdaad, Redfall is er zo eentje waar dan weer zo weinig over bekend is dat ik er niet echt warm voor loop.

Sinner schreef:
'Ja maar je moet niet denken dat je hem de komende 3-4 jaar al kan spelen hoor

Ik heb bij die shows vaak die instelling, of er moet direct gameplay met een release in de komende maanden zijn. Maar bij trailers en teasers is het 'ok ziet er tof uit, speel hem over 4 jaar wel'. Voorkomt een hoop teleurstelling.

Hoewel ik altijd wel kan genieten van de shows. Dat is toch ook een stukje entertainment.

Redfall loop ik wel enigszins warm voor trouwens, maar dat komt meer omdat het van Arkane komt. Die heb ik wel hoog zitten. Hopelijk dit jaar nog eens de Deathloop xbox release.