Sable (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 5
Adventure / Racing

Ontwikkeld door Shedworks
Uitgegeven door Raw Fury

Ga op een uniek, onvergetelijk avontuur. Help Sable door haar Gliding heen, een overgangsritueel waarbij ze woestijnen en betoverende landschappen moet doorkruisen, die vol liggen met de overblijfselen van ruimteschepen en oeroude wonderen.

Lijkt me een prachtige game te worden, jammer dat ie (nog) niet naar Switch/PS4/5 lijkt te komen!

avatar van legian
Van 15 tot 21 juni is hiervan een demo te spelen op de xbox als onderdeel van summer game demo event. Zojuist eventjes geprobeerd. Vooraf was ik niet echt geïnteresseerd en dat is na de demo eigenlijk nog steeds zo. Het spelen voelt niet soepel, alsof er lag zit en de personages maar op 15fps bewegen. VIsueel ziet het er bijzonder uit, de weidse beelden met veel kleuren zien er prachtig uit, maar als ik even later een ruimte inloop en alles paars gekleurd is valt er weinig te genieten. Zelfs je personage is niet te onderscheiden van de rest. Voor mijn gevoel echt een spel voor de liefhebber.

avatar van John Milton
Kan dat ook op PC, legian?

avatar van legian
Van wat ik begreep is het alleen voor de Xbox. Komt via ID@Xbox namelijk. Ik dacht dat Steam ook iets zou doen in deze periode, maar heb me daar niet in verdiept.

avatar van Finidi
John Milton schreef:
Kan dat ook op PC, legian?

Zo te zien wel: Sable on Steam - store.steampowered.com, staat een demo om te downloaden

avatar van John Milton
legian schreef:

Demo op steam gedaan vanavond, en ik onderschrijf het wel. In menu de game wel gelijk van 30 naar 60 fps getoggled, en op zich ging het best vloeiend. Wel leken er nog wat bugs in te zitten (maps en compass die niet tevoorschijn wilden komen), maar alsnog werd ik wel blij van die Moebius art vanaf het begin.

Toch vond ik het met het ontbreken van de map en het mij gegeven kompas niet heel intuitief, en dan cross je al snel verkennend over de map. En dan kom je bij plaatsen waarvan je leert dat je éérst met iemand moet spreken, voor je snapt hoe je die kevers vangt, die dat kleine meisje wilde hebben.

Voor nu haal ik hem van de wishlist af, als de reviews lyrisch worden neem ik mijn ongeduld wel in heroverweging. Desondanks wel een gedurfde game met een vette artstyle, ik houd hem in de gaten.