Phantasy Star Online 2: New Genesis (2021)

Alternatieve titel: PSO2: New Genesis

PC / Xbox One / Xbox Series X/S
multi player / online

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

1000 jaar na slag van Oracle verdedigen de Arks de planeet Halpha tegen een nieuw gevaar: de DOLLS. Jij bent een Meteorn, een mysterieus ras dat zonder geheugen op Halpha landt. Samen met de Halphanians ga je de strijd aan om de DOLLS voor eens en altijd te stoppen.

avatar van solidKevin
Ik ben nu een kleine twee weken met Phantasy Star Online 2: New Genesis bezig en het bevalt me tot nu toe meer dan prima. De combat is vermakelijk en je kan heel gemakkelijk wisselen tussen de classes als eentje je niet bevalt. Grafisch ziet het er op de Xbox Series X heel goed uit, maar op de oude Xbox One (daar ben ik op begonnen) is het net aan.

Het is alleen een beetje jammer dat er (nog) vrij weinig content in de game zit. De 'story' is niet veel meer dan een hele lange tutorial die je moet doorlopen om bij het echte werk aan te komen. Als je daar eenmaal bent, is er alleen niet veel te doen. Je kan 4* weapons/armor farmen en upgraden en de zogenaamde Urgent Quests doen, maar dat was het wel.

Ik denk dat het had geholpen als er meer omgevingen waren geweest. Je bent nu beperkt tot de Aelio regio en dat begint na 20 á 30 uur een beetje te vervelen. Desalniettemin vind ik PSO2: New Genesis heel vermakelijk en keer ik zeker terug als er meer content is. Voor nu ga ik mijn main class naar het maximale level brengen en dan laat ik hem liggen tot de volgende update.