House of Ashes (2021)

Alternatieve titel: The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC

Ontwikkeld door Supermassive
Uitgegeven door Bandai Namco

Een groep Amerikaanse soldaten is op een missie in Irak, maar ze zakken door de grond van de woestijn en komen in een eeuwenoude tempel van het Akkadische rijk terecht. Deze tempel zou zijn gebouwd door koning Naram-Sin in een poging een vloek die de goden op zijn volk hebben afgeroepen te laten verdwijnen. Er leeft een nest van mysterieuze en gewelddadige monsters in deze tempel. Het spel draait om vijf personages, waaronder CIA-agent Rachel King, een rol die wordt vertolkt door actrice Ashley Tisdale. De vijf personages zijn gedurende de game allemaal speelbaar. Naast King zijn er een aantal marines speelbaar en zelfs een Irakese officier. Het vijftal zal zijn vooroordelen moeten overkomen om een weg uit de tempel te vinden. Alle vijf de personages kunnen het overleven of sterven.

• vanaf 22 oktober te koop voor de PC
  • vanaf 22 oktober te koop voor de PlayStation 4