Battlefield 2042 (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5
multi player / online

Ontwikkeld door Digital Illusions

Battlefield 2042 is een first-person shooter waarin je terugkeert naar grootschalige oorlogsvoering. In een wereld uit de nabije toekomst die is getransformeerd door wanorde passen jij en je squad zich aan met een geavanceerd arsenaal om te winnen op dynamische en veranderende strijdvelden.

avatar van bettafish14
Trailer zag er goed uit, heb hier zeker zin in, waar ik Battlefield 5 totaal niet leuk vond, spreekt deze mij zeker aan. 13 juni gameplay reveal, ga ik zeker even voor zitten. Release staat voor 22 oktober gepland, dat is wel wat sneller dan ik verwacht had, rekende meer op eind november, maar je hoort mij niet klagen.

Ik vind futuristische oorlogsvoering dus weinig aan, dus ben niet echt enthousiast. Wel ziet het er visueel schitterend uit. Ik zag dat de prijs voor de PS5 en Xbox X/S gewoon 80 Euro is Welke gek geeft dat uit aan BF? Ik speel dit wel weer als het op Gamepass staat of voor 20 Euro op Marktplaats te vinden is.

Weet je het zeker? Geen single player dit keer:

Battlefield 2042 drops single-player campaign in favour of evolving multiplayer narrative - VG247

Dat wordt skippen dus voor mij

Hahaha echt? Nou, dan skip ik de game al helemaal.

Echt schandalig vind ik dat om SP te skippen. Deed COD een paar jaar terug ook, waren gamers ook pissig over.

avatar van leatherhead
Laatst toevallig een tijdje BF1 gespeeld na lang geen Battlefield game meer gespeeld te hebben en dat beviel toch wel goed. Helaas ben ik ook niet echt zo van de futuristische settings, maar zal deze game toch met een half oog in de gaten houden.

avatar van bettafish14
Vergat er bij te zeggen dat ik deze games speel voor de multiplayer dus geen singleplayer is voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dar voor veel mensen wel een gemis is.

avatar van leatherhead
Veruit de meeste mensen spelen deze games toch voor de multiplayer lijkt me? SP voelt in dit soort games altijd toch meer aan als een verplicht nummertje vind ik.

Ja ik snap het an sich want idd de meesten willen in dit soort games multiplayer, maar nu betaal je dus 70/80 eur voor een multiplayer only game. Tja.

Zelf vind ik PvP vreselijk dus dit is niks voor mij, maar af en toe een Call of Duty / Battlefield Single Player vermaak ik me prima mee. Black Ops Cold War single player ook dikke prima bijv.

Ze zouden dan ook gewoon stand alone single player versies moeten uitbrengen om de 1 a 2 jaar, en dan beter geprijst.

leatherhead schreef:

Niet iedereen. Ik speel shooters voor een singleplayer ervaring. De rest boeit me vrij weinig. Snap er niks van dat mensen Cod online leuk vinden.

Manny Calavera schreef:

Ik speel van dit soort shooters ook altijd alleen de single player campaigns

Manny Calavera schreef:

Idem. Ik speel COD games ook enkel voor de singleplayer. Eigenlijk speel ik bijna alles wel in mijn eentje. Ik snap echter wel de lol van MP in shooters e.d, alleen verdoe ik daar mijn tijd niet mee omdat ik erg matig ben en ook niet zonodig de beste wil zijn.

Maar ik moet toegeven dat ik met bvb een For Honor en Star Wars Battlefront 2 toch wel eat lol heb beleefd. Zelfs op mijn middelmatig niveau.

avatar van JacoBaco
De Battlefield 2042 trailer is overdreven over de top. Visueel ziet het er NextGen uit. Ik ben ooit overgestapt van BF naar CoD. En sindsdien vind ik het fijner om het gewoon bij 1 MP Shooter te houden.

Gamen is erg competitief geworden en als je competitief bent ingesteld, je houdt van Shooters, je bent er goed in en je vindt het gezellig om samen met vrienden een potje MP/Battle Royale te doen dan snap ik waarom bijvoorbeeld Warzone door 50 miljoen mensen gespeeld wordt. Nee sorry ik overdrijf, het zijn 100 miljoen spelers.

En als je echt goed bent dan kan je een Youtube kanaal beginnen en gaan streamen. Daar zijn al heel veel gamers stinkend rijk van geworden.

Ik snap overigens wel dat als je er slecht of matig in bent de lol er snel vanaf kan zijn. Mijn K/D is echt niet zo best. 0.90. En er zijn frustratie momentjes, maar de lol blijft domineren.

avatar van bettafish14
Deze release date klopt trouwens niet meer, de game komt op de 19e uit volgende maand.

avatar van AdrievMer86
Dit word alleen online mp helaas.
Maar nog steeds heb ik hem in pre-order voor ps5 staan en ben er zeer benieuwd naar.
Ik zag via recente gameplay video's zelfs maps uit bad company 2 en ja dat vind ik ook direct de beste uit de serie.
Wel blij mee dat er oudere maps in voorkomen. Met COD Vanguard zag ik dit ook al met oudere maps uit BLOPS1 en World at War.
Acitivision en EA weten wel wat hun betere delen zijn in de meest populairste online mp game series ooit.

Ja ik ben niet meer zo goed in online mp games helaas. Was er vroeger te goed in toen ik nog een jong broekie was die toen nog teveel tijd had voor games. Zelfs met controllers.
Tegenwoordig vind ik het met controller bijna niet meer te doen. Ja word misschien te oud, no idea.
Ben nu beter met muis. Maar helaas door cross-play krijg je dus autobots met controllers.
Ach ja, ik zie wel en zal mijn best doen met controller. Anders pak ik toetsenbord en muis erbij als Battlefield 2042 dit met ps5 zal ondersteunen.

avatar van AdrievMer86
Vanmorgen Battlefield 2042 fysiek binnen voor ps5.
Had vandaag nieuwe Battlefield al wat van gespeeld vanmorgen en vroeg in de middag.
Ja de recensies zijn niet lovend. Game krijgt er van langs, al vind ik hem nog wel te doen omdat er ook oude maps en zelfs World war II inzit in classic modus.
Ja persoonlijk zit ik meer met het feit dat de ps5 versie geen toetsenbord en muis support bevat.
Cross-play is een joke omdat je meer pc gamers hebt en ineens met controller "zonder auto bots" bezig bent online op een console. Zeer moeilijk dus, of eigenlijk niet te doen zelfs.
Ik krijg soms in een potje van 30 min. geen enkele kill via console/ps5. Ja de pc gamers hebben de overhand dankzij muis.
Deze game is puur voor pc gamers en dat is duidelijk te zien en voelen.
Ga echt niet nog eens de pc versie aanschaffen voor mouse support.
Qua pakket vind ik de nieuwe COD Vanguard toch beter, ook al zit je met die activision accounts.
Ja met Battlefield had ik gelukkig al EA account samengevoegd met playstation account en de creatie (nieuw account aanmaken) daarvan is wel iets gemakkelijk dan met activision.

avatar van Poepgezicht
Je kan crossplay met pc uitzetten. Dat haalt misschien al een deel van je frustratie weg.

Poepgezicht schreef:

Ja dat is correct en wist het inderdaad al.
Maar ik vind de maps van deze nieuwe Battlefield ook helemaal niks en daarnaast bevatten de classic modus maar een paar maps.
De maps van Battlefield 2042 zijn zo leeg en oninteressant.
Alleen de weersomstandigheden vind ik wel aardig goed gelukt.
Maar dit vind ik persoonlijk de meest teleurstellende game dit jaar.
Cod vanguard doet het veel beter. Tenminste op de ps5.

Jammer dat er geen crouching-run zit. Zou het spel meer realistischer maken en meer tactisch. Maar alsnog een goeie spel. Vind de maps wel een beetje saai. Hoop dat er leukere maps bij komen als update ofzo.

Genoeg aan te merken maar ik vermaak me al dagen prima met deze game!

Wie speelt er nu de single player missie in een first person shooter?

avatar van Mr. Olaf
ThijsHoebers schreef:
Genoeg aan te merken maar ik vermaak me al dagen prima met deze game!

Wie speelt er nu de single player missie in een first person shooter?

Nou, ik bijvoorbeeld. Het ontbreken van een SP modus is voor mij reden genoeg de game volledig te skippen. Daarnaast word ik compleet weggeschoten in een MP game zoals deze (maar dat is een ander verhaal!)

avatar van Q jones
Ik vind het ontzettend jammer dat er geen split screen in zit. Verder is het wel leuk allemaal, maar je moet er veel tijd in stoppen om echt goed te worden. In een gemiddeld potje haal ik 10 a 15 kills op de ps5. Met de pc versie ben je wel echt in het voordeel