Battlefield 2042 (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door DICE
Uitgegeven door Electronic Arts

Battlefield 2042 is een first-person shooter waarin je terugkeert naar grootschalige oorlogsvoering. In een wereld uit de nabije toekomst die is getransformeerd door wanorde passen jij en je squad zich aan met een geavanceerd arsenaal om te winnen op dynamische en veranderende strijdvelden.

avatar van bettafish14
Trailer zag er goed uit, heb hier zeker zin in, waar ik Battlefield 5 totaal niet leuk vond, spreekt deze mij zeker aan. 13 juni gameplay reveal, ga ik zeker even voor zitten. Release staat voor 22 oktober gepland, dat is wel wat sneller dan ik verwacht had, rekende meer op eind november, maar je hoort mij niet klagen.

Ik vind futuristische oorlogsvoering dus weinig aan, dus ben niet echt enthousiast. Wel ziet het er visueel schitterend uit. Ik zag dat de prijs voor de PS5 en Xbox X/S gewoon 80 Euro is Welke gek geeft dat uit aan BF? Ik speel dit wel weer als het op Gamepass staat of voor 20 Euro op Marktplaats te vinden is.

Weet je het zeker? Geen single player dit keer:

Battlefield 2042 drops single-player campaign in favour of evolving multiplayer narrative - VG247

Dat wordt skippen dus voor mij

Hahaha echt? Nou, dan skip ik de game al helemaal.

Echt schandalig vind ik dat om SP te skippen. Deed COD een paar jaar terug ook, waren gamers ook pissig over.

avatar van leatherhead
Laatst toevallig een tijdje BF1 gespeeld na lang geen Battlefield game meer gespeeld te hebben en dat beviel toch wel goed. Helaas ben ik ook niet echt zo van de futuristische settings, maar zal deze game toch met een half oog in de gaten houden.

avatar van bettafish14
Vergat er bij te zeggen dat ik deze games speel voor de multiplayer dus geen singleplayer is voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dar voor veel mensen wel een gemis is.

avatar van leatherhead
Veruit de meeste mensen spelen deze games toch voor de multiplayer lijkt me? SP voelt in dit soort games altijd toch meer aan als een verplicht nummertje vind ik.

Ja ik snap het an sich want idd de meesten willen in dit soort games multiplayer, maar nu betaal je dus 70/80 eur voor een multiplayer only game. Tja.

Zelf vind ik PvP vreselijk dus dit is niks voor mij, maar af en toe een Call of Duty / Battlefield Single Player vermaak ik me prima mee. Black Ops Cold War single player ook dikke prima bijv.

Ze zouden dan ook gewoon stand alone single player versies moeten uitbrengen om de 1 a 2 jaar, en dan beter geprijst.

leatherhead schreef:

Niet iedereen. Ik speel shooters voor een singleplayer ervaring. De rest boeit me vrij weinig. Snap er niks van dat mensen Cod online leuk vinden.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik speel van dit soort shooters ook altijd alleen de single player campaigns

Ajax&Litmanen1 schreef:

Idem. Ik speel COD games ook enkel voor de singleplayer. Eigenlijk speel ik bijna alles wel in mijn eentje. Ik snap echter wel de lol van MP in shooters e.d, alleen verdoe ik daar mijn tijd niet mee omdat ik erg matig ben en ook niet zonodig de beste wil zijn.

Maar ik moet toegeven dat ik met bvb een For Honor en Star Wars Battlefront 2 toch wel eat lol heb beleefd. Zelfs op mijn middelmatig niveau.

avatar van JacoBaco
De Battlefield 2042 trailer is overdreven over de top. Visueel ziet het er NextGen uit. Ik ben ooit overgestapt van BF naar CoD. En sindsdien vind ik het fijner om het gewoon bij 1 MP Shooter te houden.

Gamen is erg competitief geworden en als je competitief bent ingesteld, je houdt van Shooters, je bent er goed in en je vindt het gezellig om samen met vrienden een potje MP/Battle Royale te doen dan snap ik waarom bijvoorbeeld Warzone door 50 miljoen mensen gespeeld wordt. Nee sorry ik overdrijf, het zijn 100 miljoen spelers.

En als je echt goed bent dan kan je een Youtube kanaal beginnen en gaan streamen. Daar zijn al heel veel gamers stinkend rijk van geworden.

Ik snap overigens wel dat als je er slecht of matig in bent de lol er snel vanaf kan zijn. Mijn K/D is echt niet zo best. 0.90. En er zijn frustratie momentjes, maar de lol blijft domineren.

avatar van bettafish14
Deze release date klopt trouwens niet meer, de game komt op de 19e uit volgende maand.