The King of Fighters XV (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Fighting

Ontwikkeld door SNK
Uitgegeven door SNK

KOF XV zal de verhaallijn van KOF XIV voortzetten met Shun'ei als de hoofdrolspeler van het spel. De teams zullen echter sterk verschillen van die in KOF XIV. Ook in deze editie zullen weer vechters uit allerlei SNK franchises deel gaan nemen aan het King of Fighters toernooi.

avatar van theo79
Sinds vanmorgen is er een open Beta van dit aankomende spel te spelen. Tot nu toe ben ik erg enthousiast over deze game nadat ik het vandaag al enkele uren heb gespeeld. Qua graphics en gameplay is deze game nog een stuk beter dan Kof xiv, terwijl ik dat ook al een erg goede game vind. Online verloopt alles ook meer dan soepel vanwege de rollback netcode.

Een tip dus voor de mensen die de game nu even tijdelijk gratis willen proberen! Ik dacht dat de game tot morgenavond gratis gespeeld/getest kan worden. Daarna is het wachten op februari 2022 waarin deze game dan daadwerkelijk uitkomt.

avatar van theo79
Nog 11 dagen en dan gaan we knallen met deze game. Mijn voorspelling is dat dit de beste fighting game van 2022 gaat worden. Er is ook een erg tof dlc team aangekondigt, namelijk een Garou Mark of The Wolves team.
Hier nog mensen aanwezig die van plan zijn deze game te gaan kopen?

Waarschijnlijk wel. 14 was enkel voor de PS4 en PC, maar ik zie me deze wel op de XBOXone nog aanschaffen. Het blijft een prima reeks en hoewel ik tegenwoordig relatief nog maar weinig fighting games speel heb ik hier best zin in. Enkel wellicht niet op release datum (kwestie van geld - dat is op het moment gereserveerd voor Rune Factory 5 eind maart).

Sinner

Het is inderdaad een prima reeks. Ik heb al van aardig wat mensen vernomen dat ze de demo van Kof XV zo goed vonden dat het zomaar eens de potentie kon hebben het beste deel tot nu toe te worden. Op dit moment zijn mijn favoriete delen Kof 98, 2002 en Xiv maar ik verwacht dat XV dat voorbij gaat streven.

theo79 schreef:

Hier nog mensen aanwezig die van plan zijn deze game te gaan kopen?

Misschien... en dan voor de PlayStation 4.

Banjo schreef:

Misschien... en dan voor de PlayStation 4.

Voor dat systeem ga ik hem ook kopen. Aan de hand van de demo zeg ik dat het echt een topgame is.

Ik twijfel nog. Ik heb eind volgende maand nog steeds Rune Factorry 5 op de lijst staan. Heb net de Eshop geplunderd. En om eerlijk te zijn nog 2 andere potentiele titels die ik wel wil. Chocobo GP (want een leuke Kart Racer is nooit weg) en Elden Ring (want die trailers en gameplay hebben mijn interesse toch wel).

Eens even mijn financieen bekijken. Denkelijk haal ik hem wel dit jaar nog, alleen niet meteen. Maar dan wel op de Xbox vanwege geen PS. En voorlopig geen plannen daarvoor. (vanwege de backlog, de wishlist en liever mijn PC eens degelijk upgraden...zodat ik eindelijk Warhammer Total War 2 en 3 kan spelen).

avatar van AdrievMer86
Ik las dat deze KOF erg op online mp gecentreerd is en minder op single campagne.
Ja misschien heb ik het totaal verkeerd, al las ik dit wel via bepaalde reviews.
Voor competitieve fighting gamers raad ik deze game wel aan.
Als verzamelaar en single-player gamer weet ik niet wat het moet zijn.

Nou ja, de meeste fighters moeten het toch wel van de mp hebben. Online of couch vs. De story-mode is vaak maar kort en niet bijzonder. Hoewel Mortal Kombat en Injustice wel weer heel mooie uitzonderingen hierop zijn. Ook met de content daarbuiten (de towers, afzonderlijke eindes, het verzamelen van kostuums).

Dat is bij de SNK games nooit het geval geweest (of toch niet in hoge mate). Die moesten het altijd hebben puur van de gameplay, en dat zit ook wel altijd snor. Of het nou een recente King of Fighters is (of Samurai Showdown) of een oudere klassieker als Last Blade of Real Bout Fatal Fury. Qua 2D fighters denk ik dat ik SNK zelfs nog wel boven Capcom prefereer.

Of althans dat is natuurlijk mijn mening.

avatar van AdrievMer86
Ja mortal kombat is echt singleplayer fighting man. De nieuwere MK games zijn awesome en speel momenteel zelfs Ultimate Mortal Kombat 3 en Mortal Kombat Trilogy op Saturn.
MK11 heb ik op steam met alle dlc. MK9 heb op ps vita. Ja geweldige serie man en altijd singleplayer.
Ja ik ben echt slecht met online mp fighting games man. Ja alleen Tekken en DOA series kon ik online nog wel aardig bij houden.
Dead Or Alive is echt mijn ding aangezien ik het vroeger te vaak speelde.
Was toen ergens in top 300 met x360 leaderboards online mp. Ja later werd het glitchen en freaking cheating met bepaalde mensen.
The King of Fighters XV zit wel in de back of my mind en misschien toch aanschaffen.
De vorige THE KING OF FIGHTERS XIV had ik zowel SP als MP gespeeld.
Maar deze nieuwe King of Fighters XV heeft helaas mindere single-player content.
Ja voor online mp zal ik er ff over na denken.
Samurai Showdown was ook goed van SNK.
ja misschien koop ik deze game wel. Mijn ps4 fighting stick doet het hopelijk wel met de ps5 versie.

EDIT: als je nu via nedgame besteld kun je hem morgen verwachten! want ik zag via email dat de game al verzonden is. Gewoon ff een tip!

avatar van theo79
Zelf speel ik alleen maar online bij fighting games. Ik koop een fighting game en ik spring meestal gelijk in het diepe (online) zonder enige vorm van oefening dan ook. Over het algemeen doe ik bij de meeste fighting games online wel vrij aardig mee. Lastige grote combo's ben ik slecht in maar qua basics ben ik denk ik bovengemiddeld. Ik vraag me eigelijk wel af hoeveel procent er helemaal nooit online gaat met dit soort spellen. Ze lijken mij namelijk grotendeeld bedoeld om online te kunnen battelen, maar mischien heb ik dat wel helemaal mis.

AdrievMer86 dat heb ik ook gelezen te weinig content voor de single player en niet echt geschikt voor beginners dus theo79 gaat het moeilijk krijgen .
Nee.. ik ben benieuwd wat hij er van zal vinden want hij is tenslotte onze Street fighting man.

theo79 schreef:
Zelf speel ik alleen maar online bij fighting games.

Bij mij net andersom. Ik speel(de) vooral single player. Zeker toen er nog in het verleden vaak dingen te unlocken vielen zoals extra karakters en kostuums e.d was dat gewoon een incentive om arcade mode herhaaldelijk te spelen. Dat is echter grotendeels komen te vervallen met de DLC. Buiten uitzonderingen zoals MK en Injustice die zowel voor single als online buitengewoon veel content hebben. Dat doet Netherealms dus echt uitstekend.

De meeste mensen die ik ken en fighting games spelen doen dit ook wel voornamelijk online. (daar zit je dus echt niet fout in je denken) Dus in de loop der tijd is ook mijn gedrag zich wel gaan veranderen. Ik speel nog altijd vaak single (afhankelijk van aanbod - Arcade, Time Attack en Survival) maar durf me bij tijd en stond ook wel te wagen aan online spelen. Echter ben ik vrij matig daarin. Maar goed het draait om het plezier en dat heb ik er toch aan ook al verlies ik. En het blijft buiten race games bij de leukste couch vs games als je visite hebt.

Dus het is toch de aanschaf wel waard voor mij.

avatar van theo79
Inmiddels heb ik dit spel al een aantal dagen in huis en heb ik het dan ook al aardig wat gespeeld. Op dit moment 46 ranked matches gespeeld met een winstpercentage van 91.3%. Erg lekker dus. Kof xv is allemaal net wat beter dan Kof xiv. Qua graphics net even wat gelikter, en qua gameplay ook net even iets fijner naar mijn mening. Gewoon een erg goede fighting game!