Dying Light 2: Stay Human (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Techland
Uitgegeven door Techland

Het virus heeft gewonnen en de beschaving is teruggeworpen in de Middeleeuwen. De Stad, een van de laatste nederzettingen, staat op instorten. Gebruik je gevechtstechnieken om te overleven en de wereld vorm te geven. Alles draait om de keuzes die jij maakt. Dying Light 2: Staying Human is een open-wereld actiegame die zich afspeelt in een geïsoleerd stedelijk landschap tijdens de zombie-apocalyps. Je speelt als Aiden Caldwell, een freelance runner die verschillende klusjes opknapt voor de inwoners van The City, een van de laatste menselijke nederzettingen in Europa.

Dying Light 2 Review - nl.ign.com
een 8

Dying Light 2 Review In Progress: Look Before You Leap - GameSpot
een 6

"Snelle parcours actie gecombineerd met lekkere, voelbare combat in een waanzinnige open wereld maakt Dying Light 2; Stay Human tot een aanrader voor wie over de bugs heen kan kijken."

Voor de Nintendo Switch komt ie in de Cloud dus dat word voor de Playstation 4 voor mij..

Duidelijk dat we eerst moeten wachten op allerlei patches...

Het lijkt in ieder geval niet erop dat het de impact heeft die het eerste deel had. Hoor amper nog iemand over het spel praten, en ken zelfs niemand die het in huis heeft gehaald na meerdere maanden te lopen roepen dat ze deze absoluut moesten hebben.

Ik vermoed dat de release en het succes van Elden Ring daar ook wel ergens voor iets zal tussenzitten. (buiten de bugs en dergelijke).

Mooie titel om strakjes alweer voor twee tientjes aan te bieden ga ik ‘m wel even halen eerste was wel lache.

De kwaliteit druipt hier wel vanaf qua vormgeving en schrijfwerk daarnaast een aantal innemende personages al de revue gepasseerd en verder natuurlijk vooral toch wel een erg lekker beukspel ook wel ik ben wel enthousiast tot zo ver.

Nu pas net voorbij de beginfase waar je dan eindelijk in de wereld wordt losgelaten maar ik kan nu al zeggen dit spel is een geschenk voor de mensen en neigt naar een meesterwerk ze slapen erop maar dat hoe die dingen gaan nou eenmaal ik zeg je dit ga deze vandaag nog halen als je dit niet al gelijk hebt gedaan na het lezen van bovenstaande.