Asterix & Obelix (1995)

Alternatieve titel: Astérix & Obélix

Game Boy / Super NES / PC / Game Boy Color / Game Boy Advance

Ontwikkeld door Étranges Libellules en Infogrames
Uitgegeven door Infogrames

Kruip in de huid van Asterix of Obelix om Gallië te bevrijden van de Romeinen. Caesar heeft, om de Galliërs tot inkeer te brengen, een grote omheining om het dorp laten bouwen om hen gevangen te houden. Eindelijk vrede? Nee, hij heeft een detail over het hoofd gezien: Asterix en Obelix...

avatar van Glorious
Is dit hetzelfde spel wat ook op de SNES is uitgekomen?

neo (crew)
Met deze games is het allemaal nogal een grijs gebied. Zijn er veel met precies dezelfde titel voor veel verschillende platforms met uiteenlopende overeenkomstigheden alsmede verschillen.

Game_Kaza
Leuke, vermakelijke 2D game. Asterix & Obelix hadden wel vat verschillen en een heel erg makkelijk spel was het niet. De spelen vond ik nog wel het leuskte, maar het moeilijkste.

avatar van Tha Luz
Dit kan ik me nog wel herinerren
Erg grappig spel,niet te moeilijk.Gewoon voor kleine kinderen

3.5

was wel grappig

grapig spel heel leuk

RetroNaudts
Allemaal iets te simpel en de tijdslimiet werkte me danig op de zenuwen.
Niet barslecht, maar zeker ook geen hoogvlieger. Vooral uit de rijke achtergrond van beide stripfiguren had men meer ideeën kunnen putten.

avatar van StevenMighty
Op Snes de beste van alle Asterix spellen vind ik, omdat hij zo goed het stripgevoel benaderd.
Dit door de mooie graphics en de leuke animaties: zo vliegen die Romeinen nog een eind achterin door het beeld als je ze uit hun harnas mept, lachen.

Het spel telt lekker veel gebieden doorheen het Romeinse rijk en waar je komt wacht je naast de lange levels vaak een leuke uitdaging, zoals een Rugby wedstrijd in Brittanië, de Olympische spelen in Athene en een stierengevecht in Spanje. Allemaal ontzettend leuk en pittig genoeg om bezig te blijven voor een tijdje.

Na het spel uit te spelen met Asterix heb ik het nog eens over gedaan met Obelix, geen verschillen in het avontuur maar wel leuk om hen beiden te besturen.

Het einde van het spel was wel erg mager: Cesar die een beetje verveeld bij de waardevolle souveniers zit die je met veel bloed, zweet en tranen bemachtigde doorheen het avontuur..
Waarop zoals in elke Asterix strip en game wordt afgesloten met een groots feestmaal.

4 sterren (Super Nes)

avatar van KoomBa
Ik had de Gb versie, daar moest je Obelix bevrijden. Staat niet op GM.