Oxenfree II: Lost Signals (2022)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Night School
Uitgegeven door MWM en Netflix

Vijf jaar na de gebeurtenissen uit de eerste game, volgen we dit keer de tiener Riley, terwijl ze een mysterieus radiosignaal onderzoekt, die haar geboortestadje Camena lijkt te kwellen. Al snel realiseert Riley zich dat er meerdere signalen zijn, allen afkomstig van dezelfde plek. Kan Riley de bron van de vreemde signalen vinden voordat ze de stad naar de rand van waanzin drijven?

Ik was alweer vergeten dat dit in ontwikkeling was - tot ik m van de week tussen de pre-orders spotte. Kijk er met gematigd enthousiasme naar uit.

Het eerste deel was vooral erg sfeervol, en een slow-burner. Vooral het niet weten wat er gaande is en het creepy sfeertje maken de game. Vraag me alleen af of we hier niet weer hetzelfde trucje te zien krijgen ...