F-Zero GX (2003)

Nintendo GameCube

Ontwikkeld door Amusement Vision

Opnieuw zullen Captain Falcon en zijn collega-racers tegen elkaar strijden in dit futuristische racefestijn. Zweef met ongelovelijke snelheden over de banen en probeer de beste F-Zero racer te worden.

Hmm, ik snap de ophef niet zo. Had nogal hoge verwachtingen door de bijzonder goede score alhier, maar het blijkt een game van gemiddeld niveau. Grootste aderlating is dat het gewoon erg saai is. Je rijdt je rondjes en that's it. Banen lijken op den duur allemaal op elkaar, nergens heb ik het gevoel werkelijk met een gemiddelde van 1200 km/h rond te scheuren, de muziek is serieus kut, bepaalde cutscenes zijn haast genant. Er wordt gewoon erg weinig gedaan om er wat bijzonders van te maken. Je rijdt van A naar B en veel meer is er ook niet aan. Dat hoeft geen probleem te zijn als de rest dan erg goed verzorgd is, maar dat is niet helemaal het geval. Mij ligt dat in ieder geval wat minder, beetje overroepen game dus: 3.0*