Necromunda: Hired Gun (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Streum On
Uitgegeven door Focus

Vind je weg door misdaad en corruptie om het bloederige ecosysteem van Necromunda in balans te krijgen als een meedogenloze huurmoordenaar. De premies zijn hoog, je hond is trouw en je wapen is stabiel, maar overleef jij de jacht? Necromunda: Hired Gun is een snelle, gewelddadige en spannende indie-FPS die zich afspeelt in de duistere uithoeken van de beruchtste stad van Warhammer 40,000. Schakel bendeleden en mutanten uit voor de juiste prijs. Je wapenarsenaal is enorm en je lichaam is verbeterd met aanpasbare uitbreidingen om over muren te rennen en over kloven te springen. Je cyber-mastiff speurt vijanden op en doodt ze voor je, en met je grijphaak kun je snel en behendig enorme omgevingen doorkruisen.

Ook dit is weer zo'n midprice game die ik me ter zijner tijd wel eens aanschaf. Ziet er degelijk uit en qua sfeer en opbouw zit het 40k Necromunda sfeertje er echt wel goed in afgaande op diverse reviews. Helaas lijkt het er op dat ook weer hier een aantal bugs wat roet in het eten gooien (ook al wordt de coregameplay als goed beschreven).

Blijkbaar zijn de devs echter wel zeer druk aan het patchen dus...tegen de tijd dat ik hem in de kast heb neem ik aan dat er wel weer het een en ander in orde gebracht is. Zo niet. Pech. Maar hij gaat net zoals de Werewolf game van een aantal maanden terug wel op de wishlist. Dat hele 40k sfeertje doet het hem toch steeds voor mij.