Escape from Tarkov (2017)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Battlestate
Uitgegeven door Battlestate

Escape From Tarkov is een realistische online multiplayer first person shooter. De game draait om het ontsnappen uit Tarkov en dat gebeurt in een wereld met zowel NPC's als andere spelers, raids en heel veel loot. Het doel klinkt eenvoudig: kies een map, bereik het extraction point en overleef. Als je daarin slaagt, houd je alle loot die je in die gamesessie hebt verzameld. Die loot kan je vervolgens gebruiken om je uitrusting en wapens te verbeteren voordat je weer een game induikt, of om te verkopen voor in-game geld.

Interessante game, die momenteel behoorlijke hype is, maar tegelijkertijd nog in closed beta is, maar waar je door de game te kopen wel toegang tot de beta krijgt. Mijn indruk: leuk dat er weer eens iets vernieuwends wordt gedaan na alle Battle Royale varianten van de afgelopen jaren!