Devil Slayer Raksasi (2019)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4

Ontwikkeld door GlassesCat
Uitgegeven door GlassesCat en Indienova

Devil Slayer: Raksasi is een top-down actiegame met procedureel gegenereerde kerkers, diepgaande roguelike-elementen en intuïtieve ziel-achtige gevechten. Het is een eerlijk en uitdagend spel, ontwijken, timing, slaan, je moet ze allemaal beheersen om je een weg te vechten uit deze vervloekte wereld.

avatar van FlorisV
Mooi spel.

Deze heb ik van de week op de kop getikt op Steam. Het blijkt al een tijd te bestaan ook maar is volledig langs me heengegaan, zelfs op de PS4, door het enorme aanbod of het misschien aparte genre. Door de top-down benadering van combat niet in een hokje te plaatsen. Maar het werkt voor mij prima en ik vind het een erg mooi, kleurrijk en verzorgd spel dat je veel beloningen geeft. Niet alleen in de vorm van gear, maar ook in de vorm van nieuwe karakters waar je je volgende run mee kunt proberen, om de variatie maximaal te houden en het spel lijkt stampend vol met content te zitten. In de absolute basis is het gewoon hack and slash maar er wordt dermate veel toegevoegd dat het in ieder geval niet te snel saai wordt. Het blocken vind ik niet zo goed werken maar misschien verschilt dit per wapen.