Guilty Gear Strive (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Arcade / Xbox One / Xbox Series X/S
Fighting

Ontwikkeld door Arc System Works
Uitgegeven door Bandai Namco

Ontdek de geur van het spel met Guilty Gear Strive. Dompel jezelf onder in nieuwe gameplay mechanics die ontworpen zijn om simpel en verwelkomend te zijn voor nieuwkomers in fighting games, maar diep en creatief voor veteranen. Ga op weg naar een door heavy metal geïnspireerde alternatieve toekomst vol over-the-top actie, stijl en plezier.

avatar van theo79
Op het moment is voor iedereen die dat wil op de Playstation een beta van dit spel te spelen. Vandaag heb ik een groot gedeelte van de dag daar gretig gebruik van gemaakt. Wat mij betreft is dit de beste Guilty Gear game die ik ooit gespeeld heb. Deze ga ik straks in Juni absoluut kopen.

avatar van theo79
Vandaag gekocht en kan er vrij kort over zijn.....topgame! Geweldige graphics, geweldige gameplay, en online loopt als een tierelier.

avatar van theo79
Inmiddels vind ik het wel tijd worden om deze game te waarderen met een aantal sterren. Vanaf de dag dat ik deze game gekocht heb (11 juni) speel ik hem elke dag wel even. Soms een uurtje maar soms ook wel meerdere uren per dag. Een zeer verslavende fighting game vind ik dit. Qua graphics een bijzonder mooie game, en qua gameplay echt fantastisch. Wat mij betreft de volle pond aan sterren voor deze game want ik zou zo gauw niet weten wat er nog beter aan deze game had gekunt.

Heavy Metal met een stijlvolle anime stijl in een zo te zien een breed vechters arena.
Dat klinkt al goed ik heb hem toevoegt aan de verlanglijst. Maar niet maanden wachten want dan licht het online gedeelte weer plat. De mens is ongeduldig....

Banjo schreef:

Zeker gaan kopen als je een goede fighting game wilt! Het is de best verkochte Guilty Gear game ooit, en dat komt mede doordat hij wat beginnersvriendelijker is. Ik kan natuurlijk niet in je portefeuille kijken maar ik zou inderdaad niet te lang wachten met kopen. Geen idee of deze game lang actief online gespeeld gaat worden. Die hoop is er natuurlijk nu wel doordat de game goed verkocht wordt, en doordat het natuurlijk ook een prima game is.

Banjo schreef:

Heb je hem inmiddels al in bezit Banjo? Ik speel dit spel nog steeds dagelijks ondanks dat ik laatst King of fighters xv ook gekocht heb. Ik had nooit verwacht dat er een Guilty Gear deel zou komen die ik zo tof en goed zou vinden als dat ik deze GG Strive vind. Online wordt dit spel trouwens nog steeda volop gespeeld. Bij mij staat deze game zeker in de top 3 van beste fighting games die ik ooit gespeeld heb.

theo79 schreef:

Zo... dat wil nog wel wat zeggen en ik zou ook iets zeggen dat ik die prijs nog te duur vond die wopping 70 euro! maar ik vind hem nu voor Nedgame gameshop: videogames kopen - ook tweedehands games! - Nedgame 38 euro. Ik zit op dit moment diep in de rpg's maar dit vind ik wel erg verleidelijk Theo.

avatar van theo79
38 euro is geen gekke prijs banjo dat is hij naar mijn mening meer dan waard.

theo79 schreef:
38 euro is geen gekke prijs banjo dat is hij naar mijn mening meer dan waard.

Nu zelfs voor 25 euro en gelijk besteld! ik ben heel benieuwd..

Banjo schreef:

Nu zelfs voor 25 euro en gelijk besteld! ik ben heel benieuwd..

Cool! Ben benieuwd wat je dr van gaat vinden. Alvast veel plezier gewenst!

Ik ben er een beetje aan begonnen theo79.. maar dit spel begint wel heel vreemd je moet eerst heel veel regels accepteren (bizar veel!) ik vind de introductie van dit spel vaag en typisch Japans.
Het is totaal niet te vergelijken met Tekken ,Street Fighter of een Dead or Alive die altijd zo'n lekker intro hebben! maar los daar van even doorzetten .

avatar van theo79
banjo die regels druk ik altijd zo snel mogelijk verder en dan is he even een kwestie van de regels axepteren en door. Ja Guilty Gear is wel even wat anders dan de door jouw opgenoemde games maar qua gameplay is Strive wel heel erg goed vind ik. Ik heb trouwens Guilty Gear net sinds een aantal weken even aan de kant gelegt vanwege de nieuwe fighting game Dnf Duel waar ik me nu heel erg mee vermaak. Het is wel de bedoeling binnenkort weer met Guilty Gear aan de gang te gaan want daar beleef ik altijd enorm veel plezier aan. Ik ben benieuwd wat jij van de gameplay vind?!

theo79 schreef:
Ik ben benieuwd wat jij van de gameplay vind?!

Ja die is indrukwekkend maar dit spel heeft wel een soort drempel waar je eerst over heen moet, het is echt geen Street Fighter of een Tekken en dat is mooi!. Maar door zetten dat is wat ik nu moet doen..