Back 4 Blood (2021)

Xbox Series X/S / Xbox One / PlayStation 5 / PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Turtle Rock
Uitgegeven door Warner Bros.

Back 4 Blood is een zenuwslopend coöperatief first-person schietspel van de makers van de veelgeprezen franchise Left 4 Dead. Je zit midden in een oorlog tegen de Ridden, slachtoffers van dodelijke parasieten die ooit menselijk waren, maar in angstaanjagende wezens veranderd zijn die als enige doel hebben om de restanten van de beschaving te verslinden. Het voortbestaan van de mensheid staat op het spel en het is aan jou en je vrienden om het gevecht met de vijand aan te gaan, de Ridden uit te roeien en de wereld te heroveren.

Als dit spel ook leuk is voor 1 speler dan heb ik wel interesse.

Geen versus mode a la Left 4 Dead, betekent voor mij dat ik deze game pas een keertje probeer bij een (minstens) 50% sale en niet eerder. Deze misser gaat ze veel sales kosten.

Glacius schreef:

Domme keuze inderdaad als dat echt is wat je zegt. Ik heb L4D echt vaak met een vriend gespeeld op 1 tv.

Gisteren dan even gespeeld met 3 vrienden en op Recruit tot ACT 1-6 gekomen. Verder was het ook even kennismaken met de game en met de zogenaamde Cards die je kan verdienen/unlocken. Een Card is eigenlijk niks meer dan een perk die voor jezelf geldt of voor je team. Aan het begin van elke nieuwe chapter heb je ook weer de mogelijkheid om een extra Card te kiezen (uit een totaal van 5) en in te zetten. Dit dan wat afstemmen met je team is wel handig, hetzelfde geldt voor je wapen uitrusting. Ook handig dat je ammo/coins etc met elkaar kan delen. Coins heb je overigens nodig om med-packs / pipe-boms / wapens etc.. mee te kopen aan het begin van een chapter.

Dan de game: tja het is gewoon Left 4 Dead 3 met betere graphics en ook wel betere gameplay. Speelde goed en nul glitches/bugs ervaren. Party-chat via de game ging ook goed. Het is wel even uitzoeken hoe dat systeem met die cards nu werkt en wat nu een goede tactiek is. Tactiek heb je wel nodig want op recruit kwamen we al vrij snel in de problemen vanaf act 1-4. Pittig en uitdagend kan je het dus ook noemen. Gisteravond smaakte zeker naar meer, dit weekend gaan we alweer verder en dit wordt denk ik wel de game die we de komende weken/maanden gemiddeld 1x per week gaan spelen.

En na 2.5 maand hebben we gisteren dan eindelijk de game op Recruit afgerond. Man wat is dit een moeilijke game, laatste 2 levels (vooral het eind van Act 3 en Act 4) hebben we bizar lang over gedaan. Op een gegeven moment hadden we eigenlijk de handdoek in de ring gegooid totdat een tijdje terug het nieuws kwam dat ze de game ietwat hebben getweakend en iets makkelijker (paar procentjes) hebben gemaakt. Nog steeds moeilijk en het kostte ons nog 3 weken maar uiteindelijk gelukt.

Nu speelden we max 1x per week en heb ik er iets van 35 uur inzitten, kan zijn dat we voor de lol Act1 op nog een iets moeilijker niveau gaan doen maar kan ook zijn dat ik de game niet meer aanraak.

Ja de game is leuk om samen met vrienden te spelen maar al met al is de game wat uit balans. Dat met die kaarten is ook maar mwao mwoa en had ook wel wat simpeler gekund. En doordat het makkelijkste niveau al intens pittig is, is de game niet echt toegangkelijk voor de casual easy going gamer.

In je 1tje kan je trouwens nu ook fatsoenlijk spelen maar dat is op het begin na ook niet te doen want de bots zijn te dom. Ja speel dit met bekenden, headsetje op, tactiek doornemen, wapen en kaarten arsenaal op elkaar afstemmen en gaan.

avatar van Q jones
Hele gave settings. Game loopt lekker, ziet er mooi uit, maar man wat zijn die bots kut. In je eentje is dit spel niet te doen joh. Ik heb helaas geen vrienden die dit spel ook hadden. Maar met die bots is het gewoon zwaar klote wat echt een hele grote afbreuk op de game is. Jammer