Hot Wheels Unleashed (2021)

Xbox Series X/S / Xbox One / PlayStation 5 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / PC
Racing / Action

Ontwikkeld door Milestone
Uitgegeven door Milestone

Verzamel de mooiste voertuigen uit de wereld van Hot Wheels, bouw coole circuits en geniet van supersnelle races. Laat zien wat je kunt tijdens vette races waarin alles draait om lol! Drift, laad de booster op en lanceer jezelf door spectaculaire loopings. Maar pas op! Rij je te langzaam, dan breekt de zwaartekracht je op. Race met vrienden op een gedeeld scherm voor 2 spelers of online met maximaal 12 spelers in online uitdagingen. Organiseer je races in enorme, interactieve omgevingen, waarin elk object een onmisbare rol kan spelen. Versier je persoonlijke kamer met talloze elementen die je verzamelt tijdens je avontuur en organiseer er fantastische races.

Lijkt wel heel vet dit, ziet er prachtig uit en lijkt geweldig te spelen..Enne..Speelgoedautootjes!

avatar van JonnieBrasco
Op de telefoon al eens een verslavende Hot Wheels platformracer (Hot Wheels: Race Off (2016)) gehad. Die kronkelende oranje banen en prachtig ontworpen autootjes zijn met een beetje realistische besturing al snel een goede formule voor succes. Kijk hier dan ook wel naar uit, ook al is het natuurlijk iets heel anders. Maar mijn zoontje heeft zijn kamer vol met Hot Wheels auto's, baandelen en attributen en we zijn best wel TrackMania fanaten. Eén plus één is twee zou je zeggen. [Edit: ooh jee, morgen al uit! Gelukkig gaat het regenen dit weekend]

avatar van AdrievMer86
Ja ik raad deze game aan. Voor PS5 ziet het er extreem goed uit en het racen voelt zo goed.
Echt typisch arcade racing en je kunt dit vergelijken met trackmania games, Micro Machinesen Cruise'n blast
Het driften is ff wennen als je cruisnblast gewend bent. Maar eenmaal gewend en de game is extreem verslavend net zoals cruisnblast.
Vroeger als kind was ik van action man en hot wheels. Was er toen altijd mee bezig.
Vroeger op psx was ik echt 1000 uren met micro Machines V3 bezig en ik denk dankzij deze game vaak aan die game. Natuurlijk speel ik V3 nog steeds wel op mijn mini pc via batocera os.
Deze game weet het wel op dezelfde manier als het speelgoed neer te zetten. Zo goed.
Je hoeft niet eens een kind of jeugdsentiment met hot wheels te hebben. Als je gewoon gek bent op arcade racing en zin hebt in een trackmania stijl game, raad ik deze aan.

Ze hebben best behoorlijk uitgepakt met de game! 'Jammer' dat er er slechts 66 auto beschikbaar zijn.

avatar van AdrievMer86
Ja er komen wel meer voertuigen en alles. Maar dat is jammer genoeg weer in de vorm van DLC pakketten kopen voor teveel geld.
Hot Wheels DLC Pass alleen voor PS en Xbox versies.

avatar van AdrievMer86
Deze arcade racegame is insane goed.
Denk aan trackmania, micro machines en cuisnblast en toch kan het gemakkelijk mee met bijvoorbeeld mario kart 8.
Ja er zijn alleen geen powerups en items wat je kunt gebruiken als wapen zoals in Mario kart of die Sonic racers.
Het is echt puur racen en dat is ook waar deze game juist in slaagt.
De muziek, gameplay en replay value is insane goed.
Je kan zelfs je eigen banen maken en er is multiplayer.
Plus het feit dat de game voor meerdere platformen aanwezig is.
Zelf heb ik de ps5 versie uitgetest en de switch versie moet nog binnenkomen en dus kan ik daar weinig over zeggen voor nu.
Switch versie heeft ook geen DLC opties voor nu en de DLC packs zijn overigens ook te duur.
De basis game is uiteindelijk meer dan genoeg voor de meeste mensen.

EDIT: Ik zag net bepaalde reviews via metacritic die de game een laag cijfer gaven. Wat een negatieve mensen, die bepaalde reviewers. Echt waar deze game is fun all the way!!
Had zonet ook een paar online mp potjes gespeeld en echt leuk. Iemand had zelfgemaakte maps gemaakt en zorgde voor teveel plezier.

avatar van thoyouknow1980
Klein maar oh zo fijn
Balen weer geen F-zero..balen weer een schild in je kont voor de finish in Mariokart.
Niet meer getreurd hier is Hot Wheels Unleashed.
Wat mij betreft de beste Arcade racer tot nu toe.
Om te beginnen wat een graphics echt niet normaal zo mooi en scherp
En dan de besturing echt spot on het rijd verbazend lekker en smooth.
Geen vervelende powerups gewoon racen en nitros.
Er is ook meer dan genoeg te doen,je kunt zelfs je eigen banen maken.
De referentie Fzero was niet voor niks want het heeft dezelfde fun facor als die N64 versie,aleen rijd dit veel beter.
Splitscreen met een buddy op de bank kan ook.
Gewoon een geweldig goede fun racer dit en die autotjes..cuteā¤

avatar van JonnieBrasco
Mijn zoontje en ik vermaken ons hier prima mee op de pc. Pluspunten de gave gevarieerde banen die grafisch heel soepel gaan en de vele leuke wagentjes. Kopen doe je net als in de winkel, uit de verpakking dus, en zo zijn er nog meer leuke vondsten. Bij de minpunten noem ik ook weer de auto's, wat moet je nou met rijdende broodroosters, dino's, tanks en bussen en dat je iedere keer ook tegen zulk spul racet? Hadden ze niet eenvoudig race-klasses kunnen maken? Muscle cars tegen muscle cars, formule wagens tegen formule wagens, etc. Ik heb tijdens het spel nog niet weer zo hard gelachen als toen ik in een formulewagen een sprint full boost naar boven maakte en pal voor de finish nog even werd ingehaald door een vuilniswagen. Heb nog geen van de negen geheime bonus-levels ontgrendeld, dat hebben ze een beetje cryptisch gemaakt. Het banen bouwen sla ik over, dat is voor de echte hot wheels die hards denk ik, ik sta ook versteld van al die prachtige liveries die gemaakt zijn, zeker ook een pluspunt feature.

Rujar schreef:

Vind ik al veel!
versassent om te lezen dat dit zo'n leuk spel is misschien dat ik hem nog eens koop.

avatar van JonnieBrasco
Hoe kan het dat bij multiplayer online de meeste anderen bij de start meteen een voorraadje boost hebben en ik meestal niet?

Altijd al interesse gehad in deze game en door een aanbieding nu eindelijk aangeschaft.

Moet wel even wennen aan de controls en dan met name het driften.

Game ziet er prachtig uit en de model autotjes zijn prachtig en vol detail.

Een user op Steam schreef:
DLCs UNLEASHED

De release was inmiddels bijna een jaar geleden en de reviews op Steam zijn nu veelal negatief, terwijl mijn score hier nog op 4,5* stond. Milestone wordt vooral niet in dank afgenomen dat alles gericht is op geld uit je zak kloppen ("cash grab"). Je betaalt nog steeds de hoofdprijs voor aanschaf van de game, veel zit verstopt achter DLC's en die vele DLC's zijn erg prijzig, veel binnen de game is gebaseerd op microtransacties, dit terwijl de online modus inmiddels op sterven na dood is.

In veel reviews lees je bovendien dat de gameplay beter kon:
- niet meer dan een veredelde Mario Kart is (toch wel mee oneens)
- het game-progressie model / career mode weinig voorstelt (wel mee eens, had meer ingezeten)
- het mooie banen heeft maar wel in saaie, statische omgevingen / kamers (mee eens)
- er een gebrek is aan raceklassen en trage auto's daardoor vrij waardeloos zijn (mee eens)
- blinde jumps en obstakels zoals random spinnewebben de racecraft onderuit halen (deels ook wel mee eens).
- dubbele auto's bij uitpakken van aangeschafte random blind boxes, in plaats van upgrades o.i.d.

Overeind binnen de basisgame blijft wat mij betreft de combinatie van standaard autootjes, de soepele graphics, de vormgeving van de banen en de ercade gameplay.

Moet zeggen dat de game hier inmiddels ook niet meer gespeeld wordt. Me vorig jaar goed vermaakt met de (dan wel vrij beperkte) career mode, me daarna nog uren vermaakt met time trials, maar online uiteindelijk veel te weinig plezier van gehad. Via online races de Batman-banen mee kunnen krijgen zonder DLC. Andere.DLC's zoals Spongebob Season, Jurassic World Racing Season, Looney Tunes, Monster Trucks e.d. heb ik geen interesse in gehad.

Moet ik mijn stem nog verder verlagen om medegebruikers te behoeden voor aanschaf gezien het uitmelksysteem?

Tenslotte last ik ook een paar reviews die stellen: "beter om Forza Horizon 5 met Hot Wheels DLC aan te schaffen"

Net even uitgeprobeerd want zat in PS Plus, maar vind het totaal niet boeiend, stuurt en racet allemaal wat suf en mist de blije gestoordheid en ook persoonlijkheid van games als Mario Kart maar ook bv Team Sonic Racing.

Meningen hierover zijn blijkbaar best verdeeld dus. Niet alleen hier. Dat uitmelksysteem zit ik sowieso niet op te wachten maar als dan ook nog eens de persoonlijkheid mist - iets waar je eigenlijk toch best wel wat mee zou kunnen doen bij een Hot Wheels game dan ben ik ook niet echt geneigd voor hem zo meteen in huis te halen. Terwijl hij toch op mijn lijstje staat. Dus wordt het wellicht eerder een budget of digi aankoop op de Switch of Xbox in een sale of dergelijks. Wat jammer is - want net iets als dit leent zich toch echt wel naar een soort van Micro Machines-achtige toestanden.

Maar ok - het is geen ramp - ik moet die laatste Team Sonic Racing zoals hierboven vermeld nog halen. Vroeg of laat wanneer ik weer eens zin heb in een racer (en niet een andere uit de collectie trek) maar eens werk van maken. Want de eerste twee uit die reeks waren geweldig. En aangezien ik Team wel bij een vriend gemultiplayered heb en eveneens erg beviel...lijkt me dat de betere optie.

centurion81 schreef:
Och, ik vind het wel meevallen. Voor een PS+ titel voor een paar vermakelijke uren wel ok. Ik vind het krijgen van nieuwe wagens via blind-boxes wel tof, ook al is dat eerder om te zien wat er zo al voorkomt. Je verdient ook rap genoeg centjes om die uitbreidingen aan te schaffen. En geloof ik ook wel dat er genoeg inzitten, zonder dat je per-se de extra DLC-packs moet aanschaffen. Vanhet type auto dat je kiest merk je verder eerder weinig van, en dat is vermoedelijk het missende smoel aspect dat centurion81 mist. Momenteel vind ik de boost functie ook nog een beetje te chaotisch, want ik beland nog vaak tegen de relingen aan.

Vanmiddag digitaal gekocht. Vanmiddag ook meteen verknocht. Meteen maar de GOTY opgepikt in de sale voor 17.99 en jeetje - dat is wel een hele hoop content om mee bezig te blijven. Of te unlocken. Is voor mij meteen een pluspunt. Ook vind ik dat je (na een uurtje en nog wat spelen) toch wel degelijk merkt dat er verschil zit tussen de diverse auto's. Dus het is niet enkel kosmetisch zoals ik eerst vreesde. (ik had het wel al eerder eventjes gespeeld bij een vriend - maar dat is natuurlijk niet lang genoeg om een volledig beeld ervan te krijgen). Na de eerste track meermaals te hebben doorlopen (want ja...zo erg goed speel ik niet) - en diverse wagentjes te hebben getest is er wel degelijk een hoop verschil tussen de diverse modellen qua snelheid, gewicht, drift en bestuurbaarheid. Ik vermoed dat ik hier het komende jaar toch echt wel heel wat uurtjes in zal steken. Solo en/of Multi. Toch echt wel een hele fijne eerste (nu ja tweede) indruk voor mij.

Het is een verassend goede arcade racer. Het doet mij een beetje denken aan Need For Speed meets Mario Kart. Ik heb de GOTY versie gekocht waardoor ik alle DLC meekreeg. Dit heeft het racegenot wel aanzienlijk vergroot omdat er echt tientallen wagentjes al unlocked waren.

Het unlocksysteem is anders best een beetje gaar met lootboxes. Wel in game lootboxes dus er komt geen geld aan te pas, maar als ik zo alles moet vrijspelen is het al snel niet leuk meer. Ook omdat je dubbele auto's kan krijgen die je dan weer kan inruilen voor onderdelen om te upgraden, maar de main campaign biedt al voldoende onderdelen.

De game is echt haarscherp. Niet normaal. Ook de autootjes zien er echt uit als speelgoed auto's en hebben ziek veel detail. Jammer is wel dat er veel herhalende tracks inzitten. Zoveel zelfs dat ik de DLC campaigns niet heb uitgespeeld maar alleen ff heb gechecked.

Er zit ook een track builder in. Daar heb ik me niet aan gewaagd, maar het is wel lachen om online tegen anderen te racen op zelfgemaakte banen.

Ohja, en heel de campaign dezelfde 3 liedjes horen was ook wel een dingetje.

avatar van JonnieBrasco
Na anderhalf jaar weer eens opgepakt, maar nu voor een paar euro in de uitverkoop op de Switch. Door de veel mindere grafische details en stuk lagere framerate, is ook de besturing ineens wat moeilijker dan op pc. Een bocht vloeiend in 60+ fps aansnijden wat ik gewend was op pc en in de verte gedetailleerd kunnen zien hoe bepaalde obstakels reageren, is opeens een stuk lastiger en zelfs op niveau 'normal' (op pc speelde ik 'hard') is het af en toe daarom gewoon lastig winnen op de Switch. Het blijkt dan toch wel een precisie game te zijn en het lijkt daardoor wel alsof de gameplay anders is op de Switch, maar die is toch nagenoeg dezelfde. De autootjes waar je tegen racet zien er een stuk minder goed uit en zijn soms bijna onherkenbaar geworden t.o.v. van de pc-versie. Los van de framerate en overall detail viel me dat grafisch als grootste minpunt op. En toch kan ik er me op de Switch ook prima mee vermaken. Twijfel nu over of Hot Wheels Unleashed deel 2 op pc gekocht zal gaan worden voor het aangaan van een serieuze single player city rumble, of toch op Switch als family-couch-racer. Het zal vermoedelijk de pc-versie worden!