Hot Wheels Unleashed (2021)

Xbox Series X/S / Xbox One / PlayStation 5 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / PC
Racing / Action

Ontwikkeld door Milestone
Uitgegeven door Milestone

Verzamel de mooiste voertuigen uit de wereld van Hot Wheels, bouw coole circuits en geniet van supersnelle races. Laat zien wat je kunt tijdens vette races waarin alles draait om lol! Drift, laad de booster op en lanceer jezelf door spectaculaire loopings. Maar pas op! Rij je te langzaam, dan breekt de zwaartekracht je op. Race met vrienden op een gedeeld scherm voor 2 spelers of online met maximaal 12 spelers in online uitdagingen. Organiseer je races in enorme, interactieve omgevingen, waarin elk object een onmisbare rol kan spelen. Versier je persoonlijke kamer met talloze elementen die je verzamelt tijdens je avontuur en organiseer er fantastische races.

Lijkt wel heel vet dit, ziet er prachtig uit en lijkt geweldig te spelen..Enne..Speelgoedautootjes!

avatar van JonnieBrasco
Op de telefoon al eens een verslavende Hot Wheels platformracer (Hot Wheels: Race Off (2016)) gehad. Die kronkelende oranje banen en prachtig ontworpen autootjes zijn met een beetje realistische besturing al snel een goede formule voor succes. Kijk hier dan ook wel naar uit, ook al is het natuurlijk iets heel anders. Maar mijn zoontje heeft zijn kamer vol met Hot Wheels auto's, baandelen en attributen en we zijn best wel TrackMania fanaten. Eén plus één is twee zou je zeggen. [Edit: ooh jee, morgen al uit! Gelukkig gaat het regenen dit weekend]

avatar van AdrievMer86
Ja ik raad deze game aan. Voor PS5 ziet het er extreem goed uit en het racen voelt zo goed.
Echt typisch arcade racing en je kunt dit vergelijken met trackmania games, Micro Machinesen Cruise'n blast
Het driften is ff wennen als je cruisnblast gewend bent. Maar eenmaal gewend en de game is extreem verslavend net zoals cruisnblast.
Vroeger als kind was ik van action man en hot wheels. Was er toen altijd mee bezig.
Vroeger op psx was ik echt 1000 uren met micro Machines V3 bezig en ik denk dankzij deze game vaak aan die game. Natuurlijk speel ik V3 nog steeds wel op mijn mini pc via batocera os.
Deze game weet het wel op dezelfde manier als het speelgoed neer te zetten. Zo goed.
Je hoeft niet eens een kind of jeugdsentiment met hot wheels te hebben. Als je gewoon gek bent op arcade racing en zin hebt in een trackmania stijl game, raad ik deze aan.

Ze hebben best behoorlijk uitgepakt met de game! 'Jammer' dat er er slechts 66 auto beschikbaar zijn.

avatar van AdrievMer86
Ja er komen wel meer voertuigen en alles. Maar dat is jammer genoeg weer in de vorm van DLC pakketten kopen voor teveel geld.
Hot Wheels DLC Pass alleen voor PS en Xbox versies.

avatar van AdrievMer86
Deze arcade racegame is insane goed.
Denk aan trackmania, micro machines en cuisnblast en toch kan het gemakkelijk mee met bijvoorbeeld mario kart 8.
Ja er zijn alleen geen powerups en items wat je kunt gebruiken als wapen zoals in Mario kart of die Sonic racers.
Het is echt puur racen en dat is ook waar deze game juist in slaagt.
De muziek, gameplay en replay value is insane goed.
Je kan zelfs je eigen banen maken en er is multiplayer.
Plus het feit dat de game voor meerdere platformen aanwezig is.
Zelf heb ik de ps5 versie uitgetest en de switch versie moet nog binnenkomen en dus kan ik daar weinig over zeggen voor nu.
Switch versie heeft ook geen DLC opties voor nu en de DLC packs zijn overigens ook te duur.
De basis game is uiteindelijk meer dan genoeg voor de meeste mensen.

EDIT: Ik zag net bepaalde reviews via metacritic die de game een laag cijfer gaven. Wat een negatieve mensen, die bepaalde reviewers. Echt waar deze game is fun all the way!!
Had zonet ook een paar online mp potjes gespeeld en echt leuk. Iemand had zelfgemaakte maps gemaakt en zorgde voor teveel plezier.

avatar van thoyouknow1980
Klein maar oh zo fijn
Balen weer geen F-zero..balen weer een schild in je kont voor de finish in Mariokart.
Niet meer getreurd hier is Hot Wheels Unleashed.
Wat mij betreft de beste Arcade racer tot nu toe.
Om te beginnen wat een graphics echt niet normaal zo mooi en scherp
En dan de besturing echt spot on het rijd verbazend lekker en smooth.
Geen vervelende powerups gewoon racen en nitros.
Er is ook meer dan genoeg te doen,je kunt zelfs je eigen banen maken.
De referentie Fzero was niet voor niks want het heeft dezelfde fun facor als die N64 versie,aleen rijd dit veel beter.
Splitscreen met een buddy op de bank kan ook.
Gewoon een geweldig goede fun racer dit en die autotjes..cuteā¤