Stitchy in Tooki Trouble (2021)

Nintendo Switch
Platform

Ontwikkeld door Polygoat
Uitgegeven door Polygoat

Als Stitchy, een toegewijde vogelverschrikker, ben je op een missie om elk gestolen stuk maïs te vinden en je velden terug te veroveren van de kwaadaardige houten Tooki! Achtervolg je maïs in verschillende unieke werelden. Tijdens je legendarische zoektocht moet je houten piranha's ontwijken in weelderige oerwouden, Tooki verslaan in donkere tempels en proberen de controle niet te verliezen tijdens een rit in een mijnkarretje op besneeuwde bergen - en nog veel meer!

avatar van TonyTHorror
Voor €1,29 in de Switch sale kun je moeilijk klagen. En dat is ook zeker een goed moment om deze op te pikken voor liefhebbers van 2(.5)D platformers. Hele simpele, degelijke recht-toe-recht-aan platformer met een kleurrijke look, maar het weet qua gameplay nergens zijn eigen stempel op te drukken. Bovendien is het naar mijn smaak nét iets te sloom/stroef, maar dat kan ook komen omdat ik met de zoveelste playthrough van Rayman Legends bezig ben, en die game heeft wmb de 'pacing' binnen dit genre geperfectioneerd. Met zo'n 3 uurtjes ben je door het avontuur van Stitchy heen, maar voor dit soort bedragen is dat absoluut geen verassing.

Overigens van een Belgische ontwikkelaar!

Inderdaad - gisteren gekocht. 20 minuutjes mee gespeeld en gewoon een heel degelijke, leuke platformer. Het is grappig om zo te zeggen maar het deed me op het eerste gezicht en feel denken aan Donkey Kong Country (zelfs met die Idols en inboorlingmaskertjes, waarin je corn verzamelt maar dan met het verre neefje van Sackboy).

De ontwikkelaars hebben duidelijk wel heel erg vakkundig de 'hoe maak ik een degelijke platform game' bestudeerd, zonder echt al te veel eigen creativiteit te gebruiken. Maar voor de sales prijs is het absoluut vermakelijk voor een paar uur denk ik.