Astro Aqua Kitty (2021)

PC / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Tikipod
Uitgegeven door Tikipod

Kies je bemanning en ga op onderzoek uit naar mysterieuze asteroïden. Ga de strijd aan met bizarre vijanden, ontgin edelstenen, pak nieuwe wapens, installeer upgrades en ontgrendel de unieke vaardigheden van je bemanning terwijl je XP verdient. Pas alleen op voor plunderende piratenkonijnen, die altijd als eerste bij de buit willen zijn!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Dit is echt een zalig spel. Heerlijke en uitdagende shoot 'em up gameplay (maar eveneens ook erg toegankelijk) en het ziet er ook nog eens enorm goed uit. Dit soort spellen speel ik ook tien keer liever op een handheld dan op een groot scherm - en het is dan ook vrij pijnlijk dat de Switch straks nog de enige mogelijkheid is - ondanks dat Tikipod juist een enorm toegewijde developer is (was) voor de Vita. Helaas hebben ze voor hun lopende project de Vita-port moeten cancellen vanwege het sluiten van de Store. En is om die reden ook deze game slechts drie maanden beschikbaar. Enorm sneu ook; want Tikipod kreeg vanuit Sony geen enkele indicatie dat de Store ging sluiten.

Nu steun ik vanzelfsprekend alle resterende Vita releases. Maar heb je een Vita dan kan ik je deze echt aanraden!

Winkelwagentje schreef:

Goed om te horen! Deze ga ik nog wel even halen voor de Vita. Hun 1e deel: Aqua Kitty (die ik fysiek heb) heb ik mij goed mee vermaakt op de Vita en ook op de Xbox, goed om te horen dat deze soort van follow-up ook bevalt.

Deze is ook fysiek op de vita beschikbaar, of beter was, want al uitverkocht.