Sol Cresta (2022)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Hamster, Platinum en Limited Run

Deze shoot ‘em up is een spirituele opvolger op de arcade-klassiekers Moon Cresta en Terra Cresta. Net als in haar voorgangers draait het ook in dit deel om shoot ‘em up -actie met meerdere schepen in formatie.

Grappig dat Hamster corp deze uit gaat geven, die ken ik alleen van de aca Neo Geo en arcade archives series

Het is volgens mij ook de bedoeling dat dit het eerste deel gaat zijn in een soort van op Neo Geo -klassiekers geïnspireerde reeks.

Een shoot ‘em up van Platinum vind ik best interessant - daar hebben ze in Nier: Automata al op hun eigen wijze een draai aan gegeven. Ik ben enorm benieuwd wat ze hier van maken!

Is ook fysiek te hebben, niet enkel via LimitedRun, die vermoedelijk al vergrepen is, maar ook als Japanse import. In een heel mooie dramatic edition: Sol Cresta Dramatic Edition