Mario Golf: Super Rush (2021)

Nintendo Switch
Sports / Party

Ontwikkeld door Camelot

Sla je slag met Mario Golf: Super Rush voor de Nintendo Switch, de nieuwste game in de Mario Golf-serie. Vergezel je favoriete personages uit het Paddenstoelenrijk op de prachtigste banen voor een potje golf. Speel met de knoppenbesturing of gebruik de bewegingsbesturing door de Joy-Con-controller als een golfclub vast te houden. Net als in het echt moet je de wind en alle elementen op de baan goed in de gaten houden, maar gelukkig kun je gebruikmaken van handige functies om de perfecte slag te slaan. Zo kun je aan de slagmeter zien hoezeer de bal zal afwijken als hij op een helling ligt, en kun je de baan scannen om de glooiingen te analyseren.

Dat speed golfen met 4 spelers dat ziet er toch wel erg vermakelijk uit.
Mario Golf is altijd al een prima (party) game geweest en je stick slaan met je Joy-con lijkt me ook wel leuk.
Als je de juiste mensen met geduld kunt vinden dan kun je haast niet mis slaan.
Even in mijn verlanglijst gezet..

Dat speed golf hoeft voor mij moet zo. Maar “gewoon” weer een goede Mario golf lijkt me wel wat.

avatar van Maxigames
Vooral door mijn warme herinneringen aan Mario Golf op de Gamecube keek ik erg uit naar weer ouderwets Mario Golf te spelen op de Switch.
Ik heb de story mode (met Mii Character) er opzitten. Dat geeft een goede introductie zodat je weet hoe de mechanics werken, op zich grappig om met je Mii te spelen al vindt ik wel dat het een wat scrappy indruk van het spel geeft (ik vind de Mii characters nogal lelijk en de omgevingen van de courses maken niet veel goed omdat ze er erg basic uitzien) Na de story ben ik met de mooi uitgewerkte Nintendo characters gaan spelen en dat maakt het visueel gelijk een stuk aantrekkelijker .

Ik heb vooralsnog vooral classic golf gespeeld en de mechanics bevallen mij prima, het spel is kwalitatief niet vergelijken met bijvoorbeeld een Mariokart wat qua uitwerking van een hoger niveau is, ik kan me voorstellen als mensen dat niveau van grahpics en oog voor detail verwachten dit wat teleurstellend is. Ga je echter vooral voor de leuke golf gameplay, zowel singelplayer, maar vooral ook multiplayer doet het gewoon wat het moet doen, het geeft een soort eindeloze fun factor, golf balletjes door de lucht schieten, kijken hoe ze neerkomen, zien hoe je tegenstander net pech heeft dat z'n bal achter een boom valt of afketst, het rustige gemoedelijke sfeertje, voor mij blijft het eindeloos vermakelijk . Ik heb ook al online gespeeld en ook dat beviel prima.
De speed mode (Super Rush volgens mij) heb ik nog wat minder gespeeld. Ik denk dat ik dat ook best leuk vind; elkaar uit de weg beuken enzo, maar ik denk dat het meer wat voor af en toe wordt, aangezien juist dat rustige golfen mij aanspreekt.
Mijn ervaring is grotendeels positief, je merkt wel dat het een stuk meer 'low budget' aandoet als bijvoorbeeld een Mariokart maar als je het daar niet mee vergelijkt is op zichzelf staand toch een vrij degelijk spel.
Wat ik wel beetje jammer vindt is dat de achtergronden niet een wat sterkere 'Nintendo vibe' hebben, zo zouden bijvoorbeeld van die typische mushroom kingdom bergen (rechthoek met ronde bovenkant) een stuk leukere sfeer geven als die standaard semi-realistische alpen. Wat meer aandacht voor dat soort dingen had dit spel qua uitstraling net naar een hoger niveau kunnen tillen.

Daarnaast zie ik ook kritieken online dat er te weinig maps zijn en het spel half af afgeleverd zou zijn. Ik ben het daar niet helemaal mee eens, er zijn een stuk of 6 hele grote map's waarop ieder weer een hoop verschillende banen zijn (het is wel dat ze niet een heel gevarieerde indruk maken, maar het zijn er toch best een hoop) Het character roster vind ik persoonlijk erg goed zelfs.
Het schijnt wel dat ze nog banen later via updates gaan toevoegen, goed dat ze dat doen, maar ik had liever gehad dat ze die er bij de release gelijk al in hadden zitten, dan krijg je ook minder negatief sentiment.

Het is denk ik ook het feit dat dit een Nintendo franchise is dat mensen wat hogere verwachtingen hebben. Objectief gezien is er naar mijn mening niet veel mis met de hoeveel content, maar naast een game als bijvoorbeeld Mariokart 8 (wat van een uitzonderlijk hoge kwaliteit is) verbleekt dit wel.
Voor mensen die golf games in het algemeen leuk vinden biedt dit zeker een hoop vermaak, als dat niet het geval is mis je niet veel als je deze aan je voorbij laat gaan.
Ik wacht nog even met een score geven tot ik wat beter weet wat ik van de Super rush gameplay vind (mocht het me omverblazen zou m'n score iets hoger kunnen uitvallen, maar verwacht het eerlijk gezegd niet) Ik zou het nu objectief gezien als een 3,5* zou waarderen, maar wel met veel replay value.
Kortom; Niet bijzonder maar wel gewoon degelijk, hier en daar wat minpuntjes, maar wel een spel wat eindeloos leuk kan zijn voor liefhebbers van Mario golf

avatar van theo79
Erg leuke game. Zo af en toe een golf game spelen vind ik erg leuk, en dan zit je met deze Mario golf meer dan goed. De game ziet er mooi en vriendelijk uit, en de gameplay is erg prettig.