Littlewood (2019)

Macintosh / PC / Nintendo Switch
RPG / Simulation

Ontwikkeld door SmashGames
Uitgegeven door SmashGames

De wereld is al gered. Nu is het tijd om je stad weer op te bouwen, nieuwe hobby's te leren, en levenslange vriendschappen te smeden in deze vredige en ontspannen RPG.

Littlewood is ondanks (of mede door) zijn uiterlijk een pracht van een game. Esthetisch is het vrij simpel en heeft het veel weg van een (wel heel erg kleurrijke) Final Fantasy 8bit game.

Qua gameplay heeft het echter de typische lifesim en farm elementen, met echter twee noemenswaardige verschillen. Ten eerste is de wereld al gered van de Dark Lord en ben je aan de heropbouw bezig - echter ben je ook meteen je geheugen kwijt en leer je meer over jezelf en het gebeuren in het verloop van het spel. En ten tweede is het tevens een City Builder, hoe meer succes je oogst, hoe meer karaktertjes je aantrekt in je stad - die je verder opbout en inricht naar jou keuze. Zo bouw je nieuwe faciliteiten, maar ook huizen voor de nieuwe bewoners en kleed deze vervolgens aan naar hun wens.

Dit tussen alle beslomeringen in natuurlijk, zoals het houthakken, mijnen, vissen, koken en ook de dagelijkse klets met je bewoners.

In ieder geval heb ik er nu enkele uren inzitten en is dit voor de 12 euro (nou had nog wat muntjes dus uiteindelijk 6 voor betaald) absoluut wel een aanrader - oogt simpel, maar houd je van dit type game ben je uren en uren zoet (ik heb zelf nog maar het topje van de ijsberg gezien - eigenlijk was het de bedoeling om Story of Seasons te spelen, maar die is verlaat tot deze week).